Zřícení mostu nehrozí, opravy ale potrvají několik týdnů a není kvůli tomu vyloučeno další zpoždění otevření celého 13kilometrového úseku dálnice D35 z Časů na Pardubicku do Ostrova před Vysokým Mýtem. To bylo kvůli komplikacím při technologicky unikátní stavbě mostu odloženo již jednou, a to na konec příštího roku.

Most pro dálnici D35 nad hlavním českým železničním koridorem bude jedinečným v Česku díky své otočné konstrukci. Problém nastal minulý týden v pondělí při betonáži obou protilehlých polí mostu, které slouží jako vzpěry. Jedno z nich náhle pokleslo o pět centimetrů. Okamžitě se kvůli tomu zastavila železniční doprava na hlavním koridoru z Prahy na Ostravu a několik hodin vlaky jezdily oklikou. Některé spoje tak nabraly až čtyřhodinová zpoždění.

O problémech jsme informovali zde:

Ještě ten den večer byl provoz obnoven alespoň po dvou kolejích, které jsou nejvzdálenější od porouchané konstrukce, a to sníženou rychlostí na 50 km/h. Zpoždění vlaků jsou však minimální, v řádu několik minut.

„Vlaky nevyužívají hlavní staniční kolej, ale pouze dvě koleje vedlejší, kde je rychlost průjezdu omezena na 50 km/h. Jde o koleje nejvíce vzdálené od aktuálně řešeného místa stavby. Díky možnosti jízdy po dvou kolejích je dopad na případné zpožďování vlaků již zcela minimální,“ uvedl pro Deník mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Podívejte se v týden starém videu od ŘSD na stav prací na celém úseku D35 z Časů do Ostrova, včetně zmiňovaného mostu:

| Video: Youtube

Dodal, že v návaznosti na postup dohodnutý s investorem (ŘSD) a zhotovitelem stavby nadjezdu (Eurovia) a s přizvanými experty bude Správa železnic ještě do příštího týdne pokračovat v současném řešení dopravy v Uhersku.

Dálniční most dlouhý asi 175 metrů nad železniční tratí u Uherska je atypickou a komplikovanou stavbou. Dálnice D35 povede v místě opěr asi 11 metrů nad nynějším terénem tak, aby byla dodržena podjezdná výška železniční tratě. Konstrukci bude tvořit střední komorový nosník o třech polích s rozpětím 50, 72 a 50 metrů s dobetonovanou horní deskou mostovky. Části mostu se zatím budují na obou stranách frekventované trati, ve finále se spojí otočením nad kolejiště.

close Most pro dálnici D35 nad hlavním českým železničním koridorem bude jedinečným v Česku díky své otočné konstrukci. info Zdroj: ŘSD zoom_in Most pro dálnici D35 nad hlavním českým železničním koridorem bude jedinečným v Česku díky své otočné konstrukci. Dálniční most dlouhý asi 175 metrů nad železniční tratí u Uherska je atypickou a komplikovanou stavbou. Dálnice D35 povede v místě opěr asi 11 metrů nad nynějším terénem tak, aby byla dodržena podjezdná výška železniční tratě.

Konstrukci bude tvořit střední komorový nosník o třech polích s rozpětím 50, 72 a 50 metrů s dobetonovanou horní deskou mostovky. Části mostu se zatím budují na obou stranách frekventované trati, ve finále se spojí otočením nad kolejiště.

Boční prefabrikované dílce poklesly po zahájení betonáže. Několikacentimetrový pokles dílců je patrný i z nástupiště a byl patrný i na záběrech České televize.

První úsek D35 z Opatovic nad Labem do Časů bude zprovozněn 15. prosince, navazující z Časů do Ostrova, jehož součástí je právě i most nad koridorem, měl být podle úplně původních plánů hotov současně.