Sezemice největší nápor dopravy čekaly po zprovoznění nového úseku dálnice Opatovice-Časy, který se otevřel v prosinci. Lidé měli strach z počtu aut, kamionů i vysoké rychlosti. V nedaleké Černé za Bory je totiž průmyslová zóna, kam denně proudí řada nákladních aut.

Starosta Sezemic Martin Staněk už před časem zdůrazňoval, že město netrpělivě čeká na obchvat. Místo obchvatu ŘSD instalovalo na nejvytíženější křižovatce v centru města, kde často vznikaly nepřehledné situace, provizorní semafory.

Obavy z většího provozu jsou v Sezemicích kvůli nedalekému sjezdu z nového úseku D35 u Časů:

Dálnice D35 otevřela další kilometry. Uleví se Hradci i Pardubicím
VIDEO: Projeďte se po D35 z Opatovic do Časů. Třináct kilometrů v 90 vteřinách

„Řízení provozu křižovatky silnic I/36 a II/298 bylo vybaveno inteligentním systémem snímaní dopravy,“ sdělil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studenecký s tím, že ŘSD si od provizorních semaforů slibuje také snížení dopravní zátěže.

S kolonami aut obyvatelé po otevření dálnice problémy nemají. „Semafory pomohly především tomu, že ve městě nedochází k velkým časovým prodlevám ani dopravním zácpám,“ uvedl Staněk.

Hustý provoz po otevření dálnice trápí už Horní Ředice, které leží na opačném směru sjezdu z D35 - směrem na Holice:

Po otevření nového úseku dálnice D35 se náhle výrazně zvýšil provoz na silnici I/36 v obci Horní Ředice na Pardubicku. Projíždí tu velké množství aut a kamionů a často velmi vysokou rychlostí.
Horní Ředice trápí po otevření nového úseku dálnice D35 hustý provoz a hluk

Ve městě ale přibylo kamionů. „Co se týká množství vozidel, je to zhruba stejné jako před otevřením dálnice. Projíždí tady ale více nákladních vozidel ze směru od Rokytna,“ řekl starosta.

Kamiony podle místních opouští dálnici už na sjezdu v Rokytně a následně projíždějí právě Sezemicemi.

Sezemicím uleví až obchvat - včetně vizualizace zde:

Ředitelství silnic a dálnic vypsalo soutěž na stavbu přeložky státovky I/36 z D35 u Sezemic do Holic
VIZUALIZACE: Stavba přeložky státovky z D35 u Sezemic do Holic se blíží

Město se snaží vyjednat s ŘSD dopravní značení, které by ve městě omezovalo tonáž vozidel. „Situaci sledujeme a v tomhle případě budeme s ŘSD ještě jednat,“ dodal Staněk.

Zdroj: Youtube

Přestože nyní nárůst dopravy není tak velký, vedení města zůstává obezřetné. „Je začátek roku a jsou různá koronavirová opatření. Myslím si, že na jaře dojde ke zvýšení dopravy,“ konstatoval starosta.

Provizorní semafory by se na křižovatce měly nacházet dva roky. Zastupitelstvo Sezemic by v tomto úseku chtělo dosáhnout i snížení maximální rychlosti. Prioritou je však stále obchvat. Snížil by se počet aut i hluk. Přestože je v gesci ŘSD, zajímá se o něj i vedení Pardubického kraje, které se v roce 2017 při aktualizaci memoranda s ministerstvem dopravy zavázalo vybudovat osm přivaděčů k dálnici D35.

Alfréd Bartoš
V Sezemicích vzpomínají na Alfréda Bartoše. Zastřelil se v obklíčení Němců

„Stát nám přislíbil částku 2,7 miliardy korun, která však v tuto chvíli ani zdaleka neodpovídá realitě. Pokud nebude částka pro kraj navýšena, tak je pravděpodobné, že některé úseky nebudou vůbec realizované,“ řekl náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš.

„Největší prioritou je pro nás nyní obchvat Sezemic, propojení silnic u Dašic, silnice Rokytno-Býšť a modernizace silnice v Třemošnici,“ vyjmenoval před časem Kortyš.

Provizorní semafory v Sezemicích zafungovaly. Obavy z kamionů ale přetrvávají
Nové semafory v Sezemicích proti provozu z D35 zafungovaly. Uleví ale až obchvat