„Součástí terminálu by měl být velkokapacitní parkovací dům, měla by v něm také ústit přechodová lávka, která povede z přednádraží. Terminál bude mít i úschovnu kol, zastávku pro městskou hromadnou dopravu a opodál také točnu. Dopravní podnik navíc předpokládá natažení trolejového vedení,“ vysvětlila náměstkyně primátora Pardubic Helena Dvořáčková (ANO).

Podle ní se jedná i o odbavovací místnosti pro cestující Českých drah, kteří se tak pomocí lávky dostanou přímo na jednotlivá nástupiště. „Lidé by si tam mohli zakoupit jízdenku, aby nemuseli zacházet až do nádražní budovy. Jelikož si ale velká část cestujících kupuje jízdenky přes internet, ještě se jedná o tom, zda to nepostrádá smysl,“ poznamenala náměstkyně Dvořáčková.

Lidé ocení především velkokapacitní parkovací dům s přibližně 500 parkovacími místy, kde si budou moci auto zaparkovat a pokračovat v cestě vlakem, aniž by zajížděli do centra města.

„Je to dobré řešení, v přednádraží nebylo parkování řešeno vůbec, to se projevuje, situace je teď tragická. Terminál autobusové dálkové dopravy s parkováním také nepočítá. Aby tedy tyto dvě stavby dávaly smysl, je stavba terminálu Jih nutná, protože dobře řeší parkování v blízkosti nádraží, se kterým bude spojena lávkou,“ uvedl zastupitel za Pardubáky František Brendl.

Návrh stavby se líbí i zastupiteli Janu Linhartovi (Patrioti Pardubic). „Pokud se terminál spojí lávkou s nádražím, určitě to není špatné řešení. Problém by mohl nastat na křižovatce u benzinové pumpy, kde by se asi musela vyřešit dopravní situace tak, aby se autům vjíždějícím na rušnou silnici umožnil snadnější výjezd,“ připomněl Linhart.

Podoba terminálu se však ještě může změnit. „Vizualizace je pouze ilustrace, není to konkrétní dům a takto terminál nemusí ve výsledku vůbec vypadat,“ konstatovala náměstkyně Dvořáčková. Výsledná podoba závisí také na majiteli části pozemků, kterým je společnost Enteria.

Lávku začne stavět Správa železniční dopravní cesty v roce 2019. Pokud zastupitelstvo terminál Jih na svém zítřejším zasedání schválí, mohl by se ve stejném roce začít stavět i on.

Zatímco u projektu terminálu Jih panuje mezi zastupiteli až vzácná shoda a dá se předpokládat, že návrh snadno projde, s prosazením samotné lávky na Duklu měla koalice velké problémy. Zastupitelé kritizovali to, že v podkladech, které obdrželi, dostala výrazně větší prostor lávka na úkor podchodu, a to i přesto, že si vyžádali rozpracování důvodové zprávy. (las, len)