Daňovými změnami přijde v příštím roce dopravní podnik o čtyři procenta z vybraného jízdného. Navíc ekonomiku společnosti ovlivňují stále dražší vstupy – zdražení energie, cena nafty či přidávání biopaliv. Tyto skutečnosti musí dnes radní Pardubic zohlednit při rozhodování o nových tarifech. Materiál je předložen v několika variantách, v nichž je počítáno i s možností zdražení jízdného.

Letos: 115 milionů

„Čekáme na rozuzlení,“ říká ředitel DPmP Tomáš Pelikán, podle kterého jsou tarifní podmínky základní informací, od které budou následovat další kroky. Například jako částkou přispěje Město Pardubice na úhradu prokazatelných ztrát. Pro ilustraci, letos radnice poskytla dopravci částku ve výši 115 milionů korun.

Dopravní podnik se v poslední době potýká s nedostatkem řidičů. Odboráři by přitom uvítali, kdyby si řidiči vydělali o tisícovku korun měsíčně více, než je tomu doposud. Průměrný plat řidiče přitom nyní činí zhruba 17 a půl tisíce korun. Navýšení platu by mohlo další řidiče přilákat či udržet. „Po schválení tarifů se od toho bude odvíjet i vyjednávání o kolektivní smlouvě,“ říká Tomáš Pelikán.