„Dnes jsme zjistili, že lůžkový vůz ÖBB stejného typu od stejného výrobce byl při banální nehodě v roce 2018 v Salzburgu poškozen identickým způsobem, tedy zlomením rámu vozu mezi prvním a druhým kupé. Zlomení rámu bylo příčinou toho, že se při nehodě v Pardubicích zcela zlomil vůz a je i příčinou obětí na životech. Toto zjištění vedlo Regiojet k rozhodnutí definitivně vyřadit všech 13 vozů z provozu, i přesto, že jsou identické vozy provozovaný jinými společnostmi,“ uvedla společnost.

Záběry z průmyslové kamery ukazují, že strojvedoucí RegioJetu stihl zastavit
Nehodu v Pardubicích natočila kamera. RegioJet stihl ještě před srážkou zastavit

Doplnila, že k nehodě v rakouském Salzburgu došlo při pouhém posunování vozů, i tak se při ní zranilo 54 lidí. „Tato opakovaná zkušenost nás vedla k rozhodnutí provést důkladné šetření a na základě principu předběžné opatrnosti následně vyřadit tyto vozy z provozu z důvodu podezření na závažný konstrukční nedostatek,“ uvedl majitel RegioJetu Radim Jančura.

Vlaky, do nichž byly spací vagony rakouského typu zařazené, vybaví RegioJet jinými vozy.

Záběry z průmyslové kamery ukazují, že strojvedoucí RegioJetu stihl zastavit:

Zdroj: se svolením Zdopravy.cz

Při nehodě v Pardubicích rychlík podle zjištění Drážní inspekce minul návěstidlo zakazující jízdu a vjel do postavené cesty pro nákladní vlak. Zda šlo o technickou závadu, nebo lidskou chybu, inspekce zjišťuje, vyšetřování potrvá několik měsíců. Škody na obou soupravách a trati přesáhnou 110 milionů korun.

Sražený rychlík a nákladní vlak v Pardubicích. Fotografie z rána 6. června
Kdo mohl za srážku vlaků? RegioJet jel na červenou. Nejhůře dopadl první vagón

Srážka v Pardubicích je nejtragičtějším čelním střetem dvou vlaků v Česku za posledních téměř 30 let. Většina lidí, které po střetu vlaků přivezly sanitky do nemocnic, byla propuštěná již ve čtvrtek. Při nehodě utrpěli hlavně poranění hlavy, krční páteře, otřesy mozku a pohmožděniny.

Po pátku podle očekávání nemocnic měli zůstat hospitalizovaní dva ze zraněných. Nákladní vlak převážel žíravý a vysoce hořlavý karbid vápenatý, ve vagonech poškozených srážkou ale chemikálie nebyla.