V tomto složení se rada sešla naposled, po krajských volbách se její složení změní.
„Podařilo se vyřešit mnoho problémů. Třeba se nám povedlo výrazně změnit ekonomický vývoj Králicka, které bylo problémovým regionem. Teď ovšem podpořené projekty čeká ta nejtěžší etapa – je nutné je přivést k životu a udržet minimálně pět let v provozu," uvedl předseda rady a hejtman Pardubického kraje Radko Martínek.

Nejvíce na dopravu

Nejvíce peněz se rozdělilo mezi dopravní projekty, celkem 443 milionů. V Pardubickém kraji se bude díky evropským penězům například modernizovat trakční trolejbusové vedení před vlakovým nádražím v Pardubicích. Na tuto akci půjde přes 36 milionů. Dalších pět milionů korun pak získá společnost ČSAD Bus Chrudim, která s jejich pomocí zrekonstruuje chrudimské autobusové nádraží.
Modernizace a rekonstrukce se dočkají i některé školy – v Pardubickém kraji to budou průmyslovka v Chrudimi, stavební škola ve Vysokém Mýtě nebo „chemičárna" v Pardubicích.

Posunuli termíny

Výbor Regionální rady zareagoval také na žádost pardubické primátorky Štěpánky Fraňkové o prodloužení termínu na dokončení projektů realizovaných jako součást integrovaného plánu.
„Původně mělo být 95 procent prostředků vyčerpáno do konce příštího roku. Vzhledem ke komplikacím, které nastaly u Tyršových sadů v Pardubicích, jsme ale posunuli termíny u integrovaných plánů všech tří krajských měst Severovýchodu," vysvětlil Radko Martínek.
Dle nového itineráře tak musí být na projekty v Pardubicích, Hradci Králové a Liberci,  vyčerpáno do konce roku 2013 75 procent prostředků, do konce roku 2014 pak 99 procent.