Silnice bude neprůjezdná od 14. do 16. prosince. Most se opravuje kvůli nevyhovujícímu stavu. „V loňském roce se kvůli špatnému technickému stavu nosné konstrukce muselo přes most položit mostní provizorium,“ přiblížil náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš. Silnice je tak důležitá, že nebylo možné ji zavřít úplně. Proto pracovníci při rekonstrukci nainstalovali semafory, které provoz řídí kyvadlově. Doprava tak v tomto úseku zůstala zachována po celou dobu stavby.

Nepřerušený provoz si na silnici vybral svou daň. Instalované mostní provizorium most před náporem dopravy neochránilo. „Došlo k poškození komunikace na hraně sjezdu a výjezdu z bypassu a stará vrstva asfaltu byla natolik porušena, že se musí položit asfalt nový,“ informoval Kortyš. Starý povrch musejí dělníci úplně odstranit, firma následně poškozené místo sanuje a položí nové vrstvy.

Uzavírka silnice bude trvat tři dny, tak aby silničáři stihli položit nový asfalt.Silnice bude neprůjezdná od 14. do 16. prosince 2021.Zdroj: Pardubický kraj

„Všechny práce jsme se snažili urychlit a zkoordinovat tak, aby vše vyšlo. Věřím, že nám počasí bude přát a podaří se nám v tomto plánovaném čase nový asfalt položit,“ dodal ředitel divize mostních staveb Chládek a Tintěra Pavel Hrdina.

Tím ale práce neskončí. Přes položené vrstvy asfaltu řidiči nebudou moct nějaký čas jezdit. Znovu tak přijde na řadu mostní provizorium. Firma slíbila, že to bude trvat jen pár dní. Na stavbě je potřeba provést dokončovací práce a doplnit bezpečnostní prvky – mostní zábradlí, silniční svodidla i vodorovné dopravní značení. „Pokud vše půjde podle plánu, do Vánoc bychom se měli dočkat nového mostu, který by měl být kompletně zrekonstruovaný,“ doplnil Kortyš

Most zkoumali i archeologové

Původní most na místě stál už od roku 1923. Při rekonstrukci stavbaři odhalili základy starého přemostění patrně z období gotiky. Pozůstatky mostu zajímaly i archeology z pardubického muzea, ti zjistili, že původní klenbový most byl založen na dřevěných rohožích tvořených dřevěnými pražci, které byly vyplněny lomovým kamenem.

Nový most už byl postaven na vyvrtaných velkoprůměrových základech a mostní konstrukce dostala jiné parametry. Rekonstrukce byla navíc provedena s ohledem na hydrologické podmínky, aby most vydržel i staletou vodu.