„Naši řidiči tam vídají autobusy jiných dopravců, kteří sváží zaměstnance do průmyslové zóny, jak projíždějí po mostě třeba dva přímo za sebou,“ popsal radní města a ředitel Dopravního podniku města Pardubic (DPMP) Tomáš Pelikán s tím, že se nejspíše jednalo o autobusy, které sváží pracovníky do Foxconnu.

Bezpečnost na prvním místě

Dopravu zaměstnanců pro Foxconn zajišťuje externí firma, která místem jezdí čtyřikrát denně. „Pokud se porušení pravidel prokáže, budeme tuto situaci s dodavatelem neprodleně řešit. Bezpečnost je pro nás na prvním místě a od všech dodavatelů vyžadujeme dodržování odpovídajících předpisů,“ řekla mluvčí Foxconnu Radmila Čukatová.

Rozhodnutí o omezení hmotnosti vozidel projíždějících na nadjezdu vydal statik kvůli špatnému technickému stavu mostu. „Kvůli zhoršujícímu se stavebně-technickému stavu bylo doporučeno omezit hmotnostně provoz na nadjezdu,“ řekl vedoucí odboru dopravy Vladimír Bakajsa.

Všichni dopravci, kteří provozují své linky na této trase, byli upozorněni a vyzváni k dodržování systému doplněného o světelnou signalizaci. Přesto se někteří světly neřídí. „Odbor dopravy to bude muset řešit třeba i odebráním licence na tuto trasu,“ dodal ředitel DPMP.

Systém návěstidel bude na nadjezdu platit, dokud statik nevydá jiné rozhodnutí. Nejdéle však do roku 2021, kdy má nadjezd projít rozsáhlou rekonstrukcí.

Rekonstrukce si vyžádá velké výluky

Přestože projekt na opravu je hotový, město s rekonstrukcí vyčkává. Nadjezd vedoucí z centra Pardubic k nemocnici převádí auta přes rychlodráhu a železnici. Jelikož si rekonstrukce vyžádá rozsáhlé výluky nejen v silniční dopravě, ale také právě na železnici, dojde k ní společně s přestavbou železničního uzlu Pardubice.

Oprava má vyjít na 230 milionů korun, z toho 30 milionů padne na výluky.