„Práce skončí 15. listopadu,“ potvrdila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Úprava trati z Rosic nad Labem do Stéblové za 2,6 miliardy korun začala loni v květnu. Lidé museli tři měsíce využívat náhradní autobusovou dopravu. První kolej železničáři zprovoznili v červenci. Vlaky se tak na trasu sice vrátily, ale nabíraly často větší zpoždění, než má trvat samotná cesta. Dělníci totiž dodělávali druhou kolej.
„Už mě to nebaví, vlak často zastaví někde v lese a čeká třeba i deset minut, asi aby mohl projet jiný spoj,“ postěžoval si student Pavel Mach, který vlakem jezdí do školy. „Každý den tak musím počítat se zpožděním,“ dodal.
Psali jsme:

Od příštího týdne by se cestujícím mělo ulevit. Otevřít se má i nové nástupiště ve stanici Rosice nad Labem, kde stavbaři napojili podchod k nástupišti a na městský podchod pod silniční komunikací. Železničáři také dokončili protihlukové stěny a podchod v Semtíně.
„Trať z Rosic nad Labem do Stéblové je v provozu už po jedné kompletně zmodernizované koleji s přeložkami na vyšší rychlost,“ řekl Jan Mitlöhner z firmy Skanska, která celou stavbu provádí.
Podívejte se ve videu:
Až 160 kilometrů v hodině
Dvoukolejná trať má mít mírnější oblouky kvůli vyšší rychlosti. Trať se zároveň stala bezpečnější, modernizací prošla i všechna přejezdová zabezpečovací zařízení.
Po rekonstrukci budou moci vlaky jezdit mezi Pardubicemi a Rosicemi nad Labem rychlostí až 100 kilometrů za hodinu, mezi Rosicemi a Stéblovou ještě o 60 kilometrů v hodině rychleji.
Plánovanou 160kilometrovou rychlostí se v úseku ovšem bude jezdit nejdříve za dva roky.
„Po doplnění zabezpečovacího zařízení, ke kterému dojde v roce 2024, budou vlaky v úseku dosahovat rychlosti až 160 kilometrů v hodině,“ potvrdila Správa železnic.

Most přes Labe
Součástí modernizace v tomto úseku je i most přes Labe, který na koridoru tvoří jediné úzké hrdlo. Na novém mostě, na němž také povedou dvě koleje, stavbaři pracují, komplikace ale přináší situace na trhu. Materiál, především ocel, putuje z větší dálky a je dražší. Práce se však nezastavily, přestože se zhotovitel musí potýkat i s výkyvem cen.
„Prioritou pro nás je, aby ta stavba běžela. Sháníme materiál i na jiných trzích, ale cena se samozřejmě navyšuje. Musíme to komunikovat se Správou železnic,“ přiblížil před časem Mitlöhner.
Skanska předpokládala, že most bude hotový koncem příštího roku, nyní ale vyhodnocuje, jak dokončení ovlivní případné problémy s dodávkami materiálu.