O varování ze strany Správy železnic informoval server Zdopravy.cz. Jedním z návrhů je takzvaná homogenizace jízdního řádu. Jde o zpomalení rychlejších vlaků na úroveň pomalejších. „Již v současné době je toto opatření uplatňováno například na traťovém úseku Praha – Kolín, kde jsou vlaky dálkové osobní dopravy zpomaleny až o 5–7 minut,“ uvedla Správa železnic.

Seznam úseků, kde hrozí přetížení tratí, vydala Správa železnic, včetně možných alternativ řešení - ZDE

V seznamu navrhovaných opatření je i snížení počtu vlaků nebo nasazování kapacitnějších souprav. V návrzích je i spojování vlaků různých relací na společné části trasy do jednoho delšího vlaku a vyloučena není ani možnost, že Správa železnic bude dopravcům přidělovat trasu v jiných časech, než by chtěli. Nemusí jít o minutové rozdíly, ale i v řádu několika hodin.

Jak server Zdopravy.cz poznamenává, hlavní důvod přetížení koridoru na Ostravu je stanice Praha-Libeň, kde narůstá provoz.

Přetížený koridor z Prahy na Ostravu definitivně vyřeší až chystaná vysokorychlostní trať, ani její první část do Brna však nebude hotová dříve jak za 10 let.

Správa železnic chce řešit i přetíženost tratě mezi Ústím nad Orlicí a Českou Třebovou, kterou ve svém seznamu také zmiňuje.

Například úsek koridoru mezi Pardubicemi a Chocní chce přitom Správa železnic modernizovat a zrychlit, o tom jsme psali zde: