„Odbor dopravy pardubického magistrátu koncem března vyhodnotí dopravní situaci na Sukově třídě a materiál předloží nejprve dopravní komisi, od níž by mělo vzejít nějaké doporučení pro radu města," vysvětlila Nataša Hradní z tiskového úseku pardubické radnice.
Jak dál?
Už na podzim slíbil primátor Pardubic Martin Charvát, že v dubnu si radní vyhodnotí, zda v experimentu s jízdními pruhy pokračovat.
„S kolegy radními jsme se shodli, že zima ukáže, zda opravdu není třeba vyhrazené pruhy znovu zavádět, nebo naopak jestli o jejich vymezení znovu nepřemýšlet," vysvětloval v listopadu loňského roku Martin Charvát.
„Vyhodnocení má na starost odbor dopravy, budou mě zajímat také čísla dopravního podniku," dodal primátor.
Jak se na celou věc dívá opozice? „My o tom sice rozhodovat nebudeme, ale domnívám se, že současná úprava je lepší. Dopravě v centru by ale pomohly především obchvaty," nechal se slyšet zastupitel za ODS Petr Klimpl.
Vyhrazený jízdní pruh je jízdní pruh na pozemní komunikaci, který je příslušnou dopravní značkou určen pouze pro některé druhy vozidel nebo jen pro stanovený účel.
Základním typem vyhrazeného jízdního pruhu je pruh vyhrazený pro autobusy městské hromadné dopravy. Jeho hlavním účelem bývá preference veřejné hromadné dopravy, aby se její vozidla nezdržovala v dopravních zácpách vytvořených osobními nebo nákladními automobily.
V mnoha zemích světa tvoří síť vyhrazených jízdních pruhů nebo i samostatných komunikací pro autobusy rychlý páteřní dopravní systém. Zvlášť rozšířený je tento typ systému v Jižní Americe.
Zřejmě první vyhrazené pruhy pro autobusy byly zavedeny kolem roku 1962 v německém Wiesbadenu. wikipedia.org