Moc nás těší, že si obyvatelé Pardubického kraje uvědomují, jak je tato problematika důležitá a mají zájem na sobě dále pracovat. Máme radost i zpochvalných reakcí zostatních krajů vČeské republice, kde tento náš projekt hodnotí velice kladně,“ řekla Mgr. Bc. Jana Smetanová, radní Pardubického kraje, která je zodpovědná za rozvoj lidských zdrojů, celoživotní vzdělávání a zaměstnanost a která stála u zrodu této unikátní myšlenky.

Letos kampaň odstartovala 3. září a skončila 30. listopadu. Její tváří byl „učitel národů“ Jan Amos Komenský oblečený do moderního saka. „Chtěli jsme ho trochu více přiblížit dnešní době. Podle řady reakcí se nám touto formou prezentace podařilo splnit náš cíl – zaujmout a někoho možná i šokovat,“ uvedla Jana Dobruská ze společnosti Maxx creative communication, která tento projekt pro Pardubický kraj připravila.

Jan Amos Komenský byl také průvodcem oblíbeného internetového vzdělanostního kvizu o zajímavé ceny. „Na webové adrese www.sebevzdelani.cz bylo opět o co hrát. Na úspěšné účastníky soutěže čekaly zajímavé ceny, jako byl PC Translator 2007 sloužící pro podporu překladů do češtiny a zčeštiny do cizího jazyka či program Language Teacher 2007 pro výuku angličtiny, němčiny, ruštiny, francouzštiny, španělštiny a italštiny,“ sdělila Jana Dobruská. „Že byl o tuto hru zájem, svědčí i fakt, že se do internetové hry zapojilo 1482 účastníků. Návštěvnost webových stránek www.sebevzdelani.cz, na níž byla kdispozici také ucelená nabídka vzdělávacích kurzů zcelého Pardubického kraje, pak během tří měsíců od začátku kampaně činila 66 415 přístupů,“ dodala.

Jméno „učitele národů“ nesla i speciálně zřízená bezplatná telefonní linka č. 464 623 333 provozovaná renomovanou společností Teleperformance - Lion Teleservices CZ. „Na infolince Komenský, jak zněl její oficiální název, se mohli lidé zdarma poradit o možnostech, které se voblasti celoživotního vzdělávání nabízejí,“ řekla krajská radní Mgr. Bc. Jana Smetanová. „Za velký úspěch považujeme i to, že se nám podařilo rozšířit profesionální databázi vzdělávacích agentur, středních škol a odborných učilišť způvodních 43 subjektů na více než dvojnásobek. Vsoučasné době jich je vdatabázi 96,“ doplnila Mgr. Bc. Jana Smetanová.

Mottem kampaně bylo i letos osvědčené heslo „Nepodceňujte sebevzdělávání“. Kromě speciální infolinky a webové stránky www.sebevzdelani.cz byly na propagaci tohoto projektu použity také billboardy, rozhlasové spoty, novinové články, citylighty, letáčky a plakáty vprostředcích městské hromadné dopravy a společnosti Connex či plošné direct maily do všech poštovních schránek vPardubickém kraji.

Úplnou novinkou byly radiohlídky, které po celém Pardubickém kraji rozdávaly letáky lidem se zájmem o tuto problematiku. „Radiohlídka během kampaně navštívila Pardubice, Přelouč, Chrudim, Holice, Ústí nad Orlicí, Žamberk, Králíky, Vysoké Mýto, Litomyšl a Českou Třebovou. Součástí výjezdů byly i ankety skolemjdoucími na téma Sebevzdělávání, které byly realizovány formou přímých telefonních vstupů na Rádiu OK. Zájemci se mohli zúčastnit rovněž soutěžního kvizu o dvousvazkové encyklopedie Nové universum, Ottovu encyklopedii či Anglicko-český a Česko-anglický slovník,“ uvedla Jana Dobruská.

„Letos poprvé byl součástí kampaně i Týden vzdělávání dospělých. Ten se vPardubickém kraji uskutečnil od 5. do 9. listopadu. Díky tomu, že jeho nabídka byla skutečně velmi pestrá, zaznamenal mimořádný ohlas. Předcházelo mu slavnostní celostátní zahájení letošních Týdnů vzdělávání dospělých vČeské republice, které se konalo vpondělí 3. září od 12 do 16 hodin na Pernštýnském náměstí vPardubicích. Zástupci osmi krajů zde představili veřejnosti své zkušenosti zpořádání Týdnů vzdělávání dospělých. Pardubické vzdělávací společnosti tu návštěvníkům nabídli možnosti dalšího vzdělávání vkurzech nejrůznějších typů,“ řekla radní Pardubického kraje. „Zájemci na této akci mohli získat cenné informace, ale také se příjemně pobavit či zasoutěžit při bohatém kulturním programu,“ dodala krajská radní Mgr. Bc. Jana Smetanová, která i nad těmito akcemi převzala záštitu.