VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Semafory u nádraží dusí dopravu

Pardubice - Nové přednádraží: v Pardubicích se tvoří na příjezdu do města kolony. Pomoci to změnit má úprava cyklu semaforů.

30.11.2017 2
SDÍLEJ:

Semafory u nádraží dusí dopravu.Foto: DENÍK/Luboš Jeníček

Semafory u pardubického hlavního nádraží dostanou nové instrukce. Město si od nich slibuje větší pružnost v řízení dopravy. To stávající totiž provoz více brzdí, což dokazuje letmý pohled na situaci v kterékoliv odpolední dopravní špičce, kdy se tvoří souvislé kolony. Semafory přitom měly dělat pravý opak.

Příčin je hned několik. Rekonstrukcí přednádraží se změnilo i rozložení pruhů. Od křižovatky s ulicí kpt. Bartoše vede k Hlaváčově ulici pouze jeden jízdní pruh. V místě, kde vozidla hromadné dopravy odbočují k novému terminálu, pochopitelně stojí semafor. Stál zde i předtím, sloužil však pouze chodcům.

Kolony se navíc nově tvoří i ze směru ulice kpt. Bartoše. Tam po přestavbě vznikla složitější křižovatka, která dříve sloužila jako jednosměrný příjezd k nádraží, ale nyní musí umožňovat i výjezd vozidel MHD.

Semafory před nádražím do deseti dnů čeká „přetaktování“ - dostanou jiný program, který by měl křižovatku zprůjezdnit.

„Děláme to, protože zejména vjezd do Pardubic ze směru od Parama je nevyhovující. Řešíme nyní dopravní plán právě na první světelné křižovatce z toho směru a hledáme s dodavatelem technologií vhodné řešení,“ řekl šéf pardubického dopravního odboru Vladimír Bakajsa.

V těchto dnech se provoz v křižovatce sleduje. Získaná data by měla poskytnout lepší model řešení průjezdu.

„Optimální situace určitě nedosáhneme, to je bohužel také pravda. Chceme to však řidičům co nejvíce ulehčit,“ dodal Bakajsa.

Problém není žádná novinkaPři lamentování nad dopravou před hlavním nádražím nelze zapomínat na jednu věc: hlavní příčinou veškerých komplikací nejsou semafory ani nové dopravní řešení, ale fakt, že stávající silnice kapacitně nedostačují objemu dopravy, který se po nich valí ze všech směrů. Ruku na srdce - kolony od nadjezdu Paramo až po výjezd na Hlaváčovu ulici tu byly i před rekonstrukcí. Složitější řešení křižovatek tomu možná nepřidalo, ale v katastrofálním provozu v Pardubicích se to těžko poznává.

Autor: Jiří Sejkora

30.11.2017 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Po sestupu přichází rána kladivem do hlavy...

Peníze. Ilustrační foto.

Krajská muzea a galerie nakoupí díla za více než pět milionů korun

Reprízu finále rozsekly až nájezdy. Radoval se mistr

Přelouč – Návrat v čase… Přesněji řečeno do finálového dne 31. ročníku Přeloučské hokejbalové ligy. V souboji o zlato Cepy zdolaly Kenyu a třetí místo braly Břehy.

Řehounek rezignuje na post náměstka

Pardubice – Jan Řehounek (ANO) se rozhodl rezignovat na pozici náměstka primátora, aby se mohl naplno věnovat funkci poslance.

Pardubičky? Obrana jako řešeto. Jinak vše při starém

/FOTBALOVÁ HODNOCENÍ/ Evergreen. Význam tohoto cizího slova zní takto: stará, stále populární a oblíbená písnička. Jenže v případě SK Pardubičky se jedná sice o stálou, ovšem nepopulární písničku. Stejně jako v předchozích letech, a je jedno jestli v krajském přeboru nebo nynější I. A třídě okupuje příčky ve spodní polovině tabulky.

Listopad je třetím nejlepším měsícem v historii pardubického letiště

Pardubice – Listopad 2017 byl třetím neúspěšnějším měsícem v historii pardubického letiště.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT