Letos jako by si to počasí chtělo vynahradit a silničáři museli odložit dokončení investic, které byly těsně před zprovozněním, na jaro.

„Zkomplikovalo se to opravdu všude. Minulý týden, když nejvíc sněžilo, nejela ani obalovna,“ posteskl si ředitel královéhradecké pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Marek Novotný.

Hrozilo dokonce, že se nestihne včas znovuzprovoznit frekventovanou výpadovku z Hradce na Ostravu. Kamiony jedoucí od Třebechovic musí sotva dvoukilometrový úsek už desátý den složitě objíždět přes Býšť. Osobní tranzit je sváděn přes jiné okolní vesnice, kde obtěžuje obyvatele.

„O tom, že by se to nestihlo do plánovaného 25. listopadu, ale zatím žádné zprávy z krajského úřadu nemáme,“ řekla Miluše Votroubková z ŘSD.

Už uprostřed závějí sněhu se v pondělí například stříhaly pásky na nově zrekonstruovaném průtahu Lanškrounem.

Horší je situace ve Vlčnově u Chrudimi, kde se mělo od konce října jezdit po zbrusu nové silnici. Ale nejezdí a do jara ani nebude.

„Silnice se měla opravovat společně s výstavbou kanalizace, ta se ale zdržela a teď v zimě už se bohužel silnice opravit nestihne. Po provizorním povrchu tam pustíme jen dopravní obsluhu či autobusy,“ uvedl technický náměstek Správy a údržby silnic Pardubického kraje Antonín Jalůvka.

Nestihlo se dodělat ani několik mostů, u kterých termín zprovoznění ovšem od počátku závisel na počasí. Například v Dašicích nebo Mladějově a Dlouhé Loučce na Svitavsku.

„Nikde ale není napsáno, že se ještě neoteplí na deset stupňů a rozjeté akce se nedodělají,“ dodal Jalůvka.