Dvacet tisíc aut denně. Tolik jich podle náměstka pardubické primátorky Martina Bílka ze Sdružení pro Pardubice projede silnicí kolem Zelené brány. „Je to v podstatě dálnice. Když chce člověk přejít silnici, tak to na přechodu pro chodce ani nestihne. Než dojde z jedné strany na druhou, už mu na semaforech svítí červená,“ poznamenal náměstek primátorky.

„V současné době tu panuje absolutní preference aut. Můj osobní názor je, že to není dobře. Centrum města by mělo být přívětivější spíše k chodcům nebo cyklistům,“ konstatoval Martin Bílek.

Jak se rozhodnou?

„Existuje dopravní studie reálné zatíženosti náměstí Republiky a území, které na něj navazuje. Nyní je vůle dostat dopravu pod zem, i když někomu se to samozřejmě nemusí líbit. Je tu i několik kolizních míst, která by bylo nutné vyřešit,“ pokračoval náměstek primátorky.

Proto by podle jeho slov mělo současné vedení města v dohledné době zaujmout postoj, zdali se pro zavedení dopravy pod zem nakonec rozhodne nebo ne. „Myslím, že jasno by mohlo být na konci června,“ odhadoval Bílek.

Potřebný nadhled

„Je třeba se na celý problém podívat trochu s nadhledem, v širších souvislostech. Důležitou roli pochopitelně budou hrát také peníze. Samozřejmě bychom rádi, kdyby bylo za co nejméně peněz co nejvíce muziky,“ nechal se slyšet náměstek pardubické primátorky.

Bílek však nevylučuje ani možnost, že by finanční prostředky z Integrovaného plánu rozvoje města Přitažlivé město mohly putovat na další úpravy Tyršových sadů a jejich blízkého okolí.

„Pokud budeme mít revitalizovaný městský park a v Tyršových sadech bude dál stát torzo rozestavěné haly ČSTV či bývalá jatka, je na zvážení, jestli se raději nepustit do kultivace tohoto území, abychom měli vyřešený celý problém. Ale to ještě bude otázkou diskuse,“ vyjádřil se pro Deník Martin Bílek.