Nad některými rozhodnutími úředníků zůstává stát nejen rozum, ale i doprava. V prostoru mezi dvěma benzinovými stanicemi na Hradecké ulici vyrůstal do včerejška nový přechod pro chodce. Od začátku prvních prací ale uplynulo bezmála čtvrt roku a doprava byla seškrcena ze čtyř pruhů na dva.

Uprostřed jedné z tepen města tak stavební práce na přechodu trvaly tři měsíce.

„Délku stavby ovlivnilo nejdříve čekání na potřebné dotace z Evropské unie a čekání, až pominou mrazy. Celé to mohlo být hotové za čtrnáct dní, ale to by se silnice musela zcela uzavřít,“ řekl jeden ze stavebníků.

Kudy přes silnici?

Přechod na „Hradubické“ chybí. Nejbližší je u Wonkova mostu, další možností, jak přejít silnici je až podchod u univerzitní auly. Kdo se rozhodne mezi těmito místy přejít, musí riskovat. To ale bude muset i na novém přechodu.

„Ani jeden ze stávajících přechodů, které jsou kolem Wonkova mostu, není úplně bezpečný a stejné to nejspíš bude i s tímto,“ konstatoval vedoucí dopravního odboru pardubického magistrátu Vladimír Bakajsa.

Diskutabilní je i to, zda je přechod v tom nejvhodnějším místě. „Nejvíce lidí silnici přebíhá mezi domy na Stavařově a benzinovou stanicí OMV či obchodním domem Lidl. Odtud je ale přechod vzdálen zhruba sto metrů. Pochybuji, že se někdo bude vracet zpět k přechodu, aby mohl přejít,“ vyjádřil své obavy jeden z Pardubáků.