V červenci, kdy měla být spuštěna jeho hlavní část, začne platit jen cestování na jednu jízdenku v linkových autobusech a MHD v Hradci Králové a Pardubicích.

Druhá etapa, která rozšíří cestování na jednu jízdenku v autobusech a MHD směrem na Chrudim a Hradec Králové, bude spuštěna nejdříve v září. A vlaky na těchto trasách se do systému začlení až v prosinci.

Na rozsáhlejší vylepšení jízdních řádů a jejich přípojů si však budeme muset počkat v lepším případě na příští rok.

„Odborníci řeší, jak skloubit odbavovací systém čipových karet jednotlivých dopravců. Součástí IDS budou i nová tarifní pásma,“ řekl pardubický krajský radní odpovědný za dopravu Ivo Toman.

Cílem IDS je totiž také umožnit cestování na jednu jízdenku všemi druhy dopravy.

Oproti Praze, kde se IDS osvědčil stálým zvyšováním počtu cestujících, jsou v Pardubickém kraji problémem různé požadavky regionů.

„Jiné potřeby jsou na venkově, jiné ve městě. Abych si také trochu zaryl, pamatuji, když spoje z Pardubic do Lázní Bohdaneč jezdily po 12 a pak po 15 minutách. Nyní jezdí po půl hodině a trolejbus je nacpaný,“ řekl Petr Vychodil z firmy Ropid, která zajišťuje pražský IDS.

V Královéhradeckém kraji funguje IDS od roku 2003. Cestující jej využívají na Náchodsku a Rychnovsku a rozjíždí se i na Trutnovsku.