„Dlažba ve Sladkovského a Pernerově ulici, zejména ve vyústění do třídy Míru, nevydržela ani dva roky běžné zatížení z automobilového provozu, nemluvě o úsecích zatížených provozem trolejbusů. Na nevhodnost zvoleného materiálu jsem upozorňoval ještě jako zastupitel, bohužel bez odezvy,“ řekl architekt a bývalý zastupitel Pardubic Milan Košař.

Problém je v rozměru a tloušťce dlaždic. To nyní přiznává i vedení města. „Zvolená technologie se nepovedla. Použitá dlažba byla nevhodná pro tuto zátěž. Kostky se dále budou rozvolňovat, budou se lámat a nebudou držet,“ připustil náměstek primátora pro dopravu Petr Kvaš.

Psali jsme již:

Nespokojení jsou i lidé, kteří po rušné ulici chodí každý den. „Dala bych to k úhradě projektantům a celému bývalému vedení města,“ řekla Pardubačka Markéta.

Nejhůře jsou na tom úseky, které zatěžuje městská hromadná doprava. Jedná se o vyústění ulic Sladkovského a Pernerova. „V současné době vedení města plánuje opravu dlážděného krytu ulice Sladkovského, a to v rozsahu od třídy Míru po bývalého Kutila. Tato plocha i po několika provedených opravách vykazuje vzhledem k zatížení dopravou, především MHD, časté závady a tím vynucené opravy,“ sdělil mluvčí magistrátu města Pardubic Radim Jelínek.

Naposledy město nechávalo třídu Míru rekonstruovat v roce 2015, kdy se změnila v pěší zónu s doplněným provozem vozidel hromadné dopravy. Rekonstrukce hlavní třídy Pardubice vyšla na téměř 90 milionů korun. Navíc se město stále soudí s firmou Syner, která třídu Míru opravovala. V soudním sporu jde o 14 milionů korun, které radnice odmítla zaplatit. Radní si myslí, že firma neprovedla některé práce správně. Rozuzlení sporu je zatím v nedohlednu.

Stejný problém už se v Pardubicích vyskytl několikrát. Ve Sladkovského ulici již město zkusilo jinou technologii, současné kostky rozpůlilo, kýženého efektu ale nedosáhlo. Kostky pořád trčí a musí se neustále opravovat, což je pro neúnosné. Zastupitelé proto nyní rozhodli, že použijí speciální technologii nebo rovnou jiný materiál. Z této lokality patrně zmizí dlažba úplně a nahradí ji jiný povrch.Části ulice třídy Míru potřebují opravit. Může za to nevhodný materiál i městská hromadná doprava. Dlaždice se nebezpečně hýbají a ohrožují například cyklistyČásti ulice třídy Míru potřebují opravit. Může za to nevhodný materiál i městská hromadná doprava. Dlaždice se nebezpečně hýbají a ohrožují například cyklistyZdroj: Deník/Nikola Remešová

„Pro zamezení těchto závad odborníci rozhodli, že na této komunikaci bude provedena oprava změnou krytu vozovky. Současnou skladbu dělníci nahradí cemento-betonovým povrchem,“ dodal Jelínek.

Za rekonstrukci tohoto úseku město zaplatí 5,3 milionu korun. Stávající dlažbu zaměstnanci města uloží v areálu Služeb města Pardubic pro využití při dalších opravách jiných míst ve městě.

Problém budou stavaři řešit i v dalším úseku hlavní pardubické třídy.

„Vedení města plánuje také opravu dlážděného krytu komunikace třídy Míru v úseku ulice Sladkovského po třídu 17. listopadu, ale ta by měla proběhnout formou předláždění za pomoci speciálních směsí a zaspárování žulových dlaždic. Předpoklad cenových nákladů je 7 milionů korun,“ dodal Jelínek.