Bez elektřiny totiž zůstalo nejen nádraží ve Vršovicích, ale lokomotivy se zastavily i na podstatné části hlavního nádraží a napětí postrádala i objízdná trasa Vršovice – Malešice. Cestující mířící do hlavního města tak většinou museli vystoupit v okrajových částech metropole; ve Vysočanech, Vršovicích, Hostivaři, Libni a na Smíchově. Od Českých drah ovšem v nádražních pokladnách dostávali zdarma jízdenku na pražskou městskou hromadnou dopravu, aby se do centra města mohli dopravit tramvají, autobusem nebo metrem.

Omezení, které způsobila nehoda při průjezdu rychlíku v 6.50, se vztahovala na vlaky téměř ze všech směrů; nedotklo se pouze spojů na trasách od Kolína, Kralup a Vraného nad Vltavou.

Situace se zlepšovat po půl deváté, kdy už bylo možné jezdit na hlavní nádraží od Smíchova. Standardně do centra Prahy se tak dostaly rychlíky z Plzně i osobní vlaky od Berouna. Záhy se na hlavní nádraží dostaly i osobní vlaky a rychlíky od Mladé Boleslavi a Neratovic, stejně jako osobní vlaky z Benešova. O další půlhodinu později už podle mluvčího drah Ondřeje Kubaly už bylo možno zrušit všechna mimořádná opatření. „Jen je třeba počítat s tím, že ještě zhruba dvě hodiny mohou odjíždět z Prahy zpožděné vlaky,“ upozornil Kubala. A vzápětí se ukázalo, že tenhle předpoklad byl mnohem pravdivější, než by si vedení železnice přálo. Na hlavním nádraží, zmítaném zmatkem, upozorňovaly tabule na zpoždění v rozsahu 100 minut, a dokonce i celých tří hodin. „Já jsem si jako důchodce koupil kartu na jízdu zadarmo – a protože jsem v penzi, tak mám dost času,“ usmíval se Vladimír Nikodým s tím, že problémy železnice vnímá jako dobrodružství. „Kdybych ale býval zaplatil nemalé jízdné nebo pospíchal do zaměstnání, musel bych se asi hodně snažit, abych nezapomněl na své vychování,“ připustil. Najít ještě dalšího cestujícího, který by bral situaci s noblesním nadhledem, se ale ukázalo neřešitelným úkolem. „Je to bordel,“ zhodnotila poměry na dráze Markéta Petříková.

Cestující ze středních Čech, kteří jezdí za prací do Prahy pravidelně, se v krátké době ocitli v podobné situaci již potřetí. Předchozí případy ale měli na svědomí zloději kovů, kteří odřízli části kabelů a tím ochromili provoz řídicího a zabezpečovacího zařízení na čerstvě zprovozněném úseku takzvaného Nového spojení.