Z pardubické Dukly dosud nevede na nádraží přímá cesta, i když spolu téměř sousedí.
„Studie rozhodne, zda budeme řešit jenom tunel nebo  lávku a jak dlouho bude trvat stavební činnost. Udělá se nejlepší řešení," poznamenal Jakub Ptačinský.
Motoristé či cestující městskou hromadnou dopravou teď jezdí na nádraží přes nadjezd u Parama, kde jsou časté kolony, nebo přes křižovatku U Trojice, což je podobně dopravně zatížené místo.

Lávka by překážela, míní radní Dušek

Krajský radní Jaromír Dušek, který má na starosti dopravu, upozornil, že prodloužení podchodu na sídliště by bylo výhodnější. Jednou se bude modernizovat trať včetně trakčního vedení i v Pardubicích a lávka by podle něj stavebníkům překážela.
„O lávce se neuvažuje ani ze srandy. Vyhazovat peníze z oken snad nikdo nemá v úmyslu," nechal se slyšet radní Pardubického kraje.

Další údaje kolem této investice jasné nejsou, termín stavby i její cena vzejde ze studie. Dřívější odhady mluvily o 70 milionech korun a dokončení v roce 2015, což je v současné době nejisté.
Podle vyjádření Jaromíra Duška by bylo ideální, kdyby se podchod prodloužil i na druhou stranu a vyústil u bývalého lihovaru. Lidé by pak nemuseli chodit přes frekventovanou silnici. „Byla by to sdružená investice kraje, města a Evropské unie," vysvětloval krajský radní.

Město získalo příslib peněz

Projekt by byl součástí přednádraží, kde by měl vzniknout dopravní terminál pro městské i linkové autobusy.
Město získalo příslib peněz ze švýcarských fondů a mělo stavět už letos, ale projekt vykazoval nedostatky. Proto se na něm pracuje znovu.