Součástí modernizace pardubického nádraží je i stavba nového nadchodu, který spojí nádraží se sídlištěm Dukla. Části nového nadchodu už se tyčí nad pardubickým nádražím. Červený tubus už překlenul další část kolejiště. K nadchodu dělníci budují i výtahy a eskalátory. Lávka bude po svém dokončení, podle Správy Železnic, sloužit každý den a otevřena bude dvacet čtyři hodin denně.

„Aktuálně máme osazeno pět částí, které se svařují, další je na stavbě navezena a montuje se před osazením. Z konstrukce spodní stavby chybí dokončit jeden pilíř a výtahovou šachtu na třetím nástupišti,“ informovala Nela Eberl Friebová, mluvčí Správy železnic, který je investorem stavby.

Ilustrační foto
Pardubice centrum: Nová vlaková zastávka za 44 milionů se začne stavět v srpnu

Jakmile bude hotovo, dělníci se pustí do osazení poslední třetí části ocelové konstrukce a schodiště směrem k nádražní budově. Pak už bude chybět jen nainstalovat výtahy a eskalátory. Poprvé se po ní ale lidé na nádraží dostanou až příští rok. „Zprovoznění lávky se chystá v květnu 2024, otevřena bude nonstop,“ dodala Friebová.

Celkově bude nadchod měřit necelých 300 metrů, přemostění spojí nástupiště a končit bude v ulici K Vápence. Na lávku se cestující dostanou také od blízkého, nově otevřeného, autobusového terminálu B.

Rekonstrukce jedné z nejvytíženějších stanic v zemi se přehoupla do druhé poloviny. Dělníci pracují na modernizace kolejiště, nástupišť a dál roste i nová lávka na Duklu.
Rekonstrukce pardubického nádraží přešla do druhé fáze, roste i lávka na Duklu

Stavbaři mysleli také na matky s kočárky a imobilní osoby, kteří budou moci využít výtahy. K nadchodu tak stavbaři vybudují celkem pět výtahů a čtyři dvojice eskalátorů z jednotlivých nástupišť. Výjimkou bude nové páté nástupiště, které eskalátory mít nebude.