Kdyby nedošlo k dohodě, hrozili ekologové zablokováním projektu, na nějž město získalo dotaci 90 milionů korun z takzvaných švýcarských fondů.

„Pokud se podaří dohodu i formálně potvrdit, bude to znamenat, že za cenu pouhých několika drobných změn v projektu bude zachráněno minimálně patnáct vzrostlých stromů," konstatoval Miroslav Seiner z občanského sdružení Chráníme stromy.
Před nádražím má vzniknout moderní dopravní uzel, který propojí železniční a autobusové nádraží. Přeloženo bude i trakční vedení trolejbusů. Cena projektu dosáhla více než 210 milionů korun.

Tři občanská sdružení –  Chráníme stromy, Zelená pro Pardubicko a Sdružení pro ekologii Mikulovice – nedávno rozsah kácení kritizovala i na jednání zastupitelstva města. Podle Miroslava Seinera se podaří zachránit například dva velké platany mezi nádražím a poštou, stejně jako většinu stromů v části lipové aleje mezi poštou a nádražím, které původně měly až na jeden padnout.
„Zdá se, že jsme se ve městě za ty skoro dva roky sporů a diskusí u různých projektů snad poněkud posunuli a že si stále více politiků, úředníků i projektantů začíná uvědomovat, jakou hodnotu má zeleň v pardubických ulicích," uvedl Miroslav Seiner.
Občanská sdružení před časem napadla i chystané kácení stromů při rozsáhlé úpravě Tyršových sadů v centru města. Podařilo se jim celý projekt zablokovat, takže dnes není jisté, zda na něj Pardubice dostanou původně přislíbenou evropskou dotaci.  (zr, čtk)