Za deset dnů petiční akce bylo vybráno 7 151 podpisů podporujících vznik pěší zóny, naopak 765 občanů se vyslovilo nesouhlasně. Sběr podpisů se koná v době, kdy je třída Míru na dva zkušební týdny uzavřena pro trolejbusy a po většinu dne i pro ostatní motorová vozidla. „Řada lidí nemá základní informace,“ říká Jan Tichý s tím, že město by mělo veřejnost na vhodném místě seznámit s vizualizacemi možné pěší zóny, včetně výsledků, k nimž dojde dopravní podnik při současném sledování dopadů uzavření třídy Míru na celkovou dopravu. Při zahájení petiční akce očekávali její autoři až dvacet tisíc podpisů, chtějí však ve své kampani ještě pokračovat.

Vzruch mezi přítomné architekty vnesl náměstek primátora Jan Kislinger, který v podstatě přiznal, že neví o již zpracovaných materiálech k pardubické pěší zóně. Na tiskovou konferenci se přitom dostavil brněnský architekt Jaromír Walter, který před několika lety vyhrál soutěž na řešení třídy Míry. A stále čeká na to, aby mohl rozdělanou práci dokončit. Podle jeho slov jsou rozpracovány čtyři varianty. „Do dneška jsme nedostali oficiální upozornění, která varianta byla vybrána. Nevím, proč město čeká, když pěší zóna se již staví,“ říká a na mysli má výstavbu výškového domu Magnum na místě zbourané Veselky, k němuž patří i okolní pozemky „Město, které mělo sehrát úlohu koordinátora, tuto roli v řadě případů vůbec neodehrálo,“ přidal se kritice radnice pardubický architekt Milan Košař.