Čtrnáctičlenná expertní skupina vznikla po loňském 130. ročníku a smrtelném zranění koně Sottoventa na Taxisu. Jsou v ní mimo jiné osminásobný vítěz dostihu Josef Váňa, který je v současnosti trenérem a předsedou České asociace steeplechase (ČASCH), kouč Čestmír Olehla, žokejové Josef Bartoš, Martin Liška a Jaroslav Myška, veterináři, správce dráhy či zástupce zemědělské univerzity.

"Věříme, že se nám společně s odborníky podařilo nalézt vhodnou variantu zvýšení bezpečnosti koní a jezdců na Pardubickém závodišti. Shodli jsme se s expertní skupinou, že její činnost bude pokračovat i nadále. Bude sledovat vývoj dostihů a dopad přijatých opatření, abychom je mohli průběžně vyhodnocovat a případně činit další kroky," uvedl v tiskové zprávě ředitel Dostihového spolku Jaroslav Müller.

U Taxisova příkopu se má vedle změny doskokové plochy také opticky zvýraznit příkop za pomoci hnědé zeminy. Živý plot bude zešikmen.

Kolize na Taxisově příkopu
Experti řeší, zda upravit slavný Taxis

Diskutuje se i o doplnění takzvané odskokové bariéry - bílé kládě před živým plotem, která je umístěna u většiny překážek na závodišti. "V této otázce nepanuje jednotný názor, experti se tak budou otázkou umístění či neumístění bariéry ještě zabývat," stojí ve zprávě.

Taxisův příkop prošel radikálními úpravami v roce 1994, kdy byl odvodněn a částečně zasypán.

Jako první se bude upravovat překážka číslo dvě, živý plot s příkopem za ním, která se podobá Taxisovu příkopu. "Rozhodli jsme se změlčit příkop a odstranit doskokovou hranu. Tu naznačíme vysypaným pásem pilin tak, jak to bývá u Taxisu. Příkop zvýrazníme opticky, a to zeminou bez trávy. Překážka se tak typově stane menší \'kopií\' Taxisova příkopu a koně budou mít příležitost během sezony tento skok natrénovat," popsal Müller.