Naopak klesá sledovanost celoplošných televizních kanálů. A tento trend bude s digitalizací vysílání pokračovat.

Kromě čtyř celoplošných televizních programů lze přijímat další stanice prostřednictvím satelitu, nabídky kabelových televizí a digitální sítě.

Podle dostupných statistik výrazně stoupá sledovanost ČT4 Sport a zpravodajského kanálu ČT24. Zatímco loni v červnu si každý den zapnulo program ČT4 Sport v průměru 38 tisíc diváků, letos v červnu už to bylo 155 tisíc lidí. Stejný trend je patrný také u zpravodajského programu České televize. Letos v červnu si jej pustilo v průměru 276 tisíc lidí denně.

Sledovanost obou kanálů závisí na tom, zda se něco důležitého děje. Na ČT24 se lidé nejvíce dívali během lednového vyjednávání o vládě.

Celkový podíl diváků, kteří v daném okamžiku sledují televizi (tzv. share), je však u nových programů ČT stále nízký. Podle údajů společnosti Mediaresearch byl na začátku července podíl sledovanosti ČT24 a ČT4 Sport dohromady asi šest desetin procenta.

Celkový podíl satelitních, kabelových a nových digitálních televizí však výrazně roste – nyní už činí asi deset procent českého televizního trhu.

Růst sledovanosti nových programů je dán celkovým zvyšováním dostupnosti těchto stanic. Podle údajů ČT například stanici ČT24 může nyní sledovat přes milion domácností.

K dalšímu rozšíření dostupnosti nových stanic dojde během následujících měsíců v souvislosti s vypínáním analogového signálu a rozšiřováním signálu digitálního.

Češi se na televizi dívají čím dál méně. Právě vznik nových digitálních programů může podle expertů odliv diváků od televizích obrazovek alespoň dočasně zastavit.