Terminál B je určený pro regionální a dálkovou autobusovou dopravu a bude mít přímou vazbu na sousední Terminál A, který slouží pro účely městské hromadné dopravy, a hlavní železniční stanici. Celkem se v projektu počítá s vybudováním osmi odjezdových stanovišť a osmi míst pro odstavení autobusů, jako čekárna bude sloužit prostor nedalekého vlakového nádraží.

Práce na terminálu B
VIDEO: Modrý autobusový terminál už se rýsuje. Hotovo bude v červnu

"Celkové náklady dosahují výše téměř 130 milionů korun, dotace z evropských a státních fondů činí zhruba 90 milionů korun,“ uvedl k projektu magistrátu Jan Hrabal, náměstek primátora pro dopravu a investiční výstavbu.

Přestupní uzel

Dostavbou Terminálu B dojde k vytvoření uceleného přestupního uzlu kombinující železniční, autobusovou i městskou hromadnou dopravu v Pardubicích, což povede ke zvýšení dostupnosti a komfortu pro kombinovaný druh přepravy - pěší, cyklo, MHD, bus, železnice. 

Vznikne také funkční veřejný prostor se zelení, který nahradí starý a nevzhledný objekt stávajícího autobusového nádraží. Bonusem pro cestující bude také moderní infosystém upozorňující na odjezdy spojů.

Víkend v Pardubicích. Mladý muž, kterému krom Red Bullu s vodkou dal křídla ještě pervitin, se pokoušel uletět i strážníkům.
Pardubicemi jezdil řidič na pervitinu, další nadýchal téměř dvě promile alkoholu

Pardubický kraj se na projektu finančně spolupodílí, protože je objednatelem regionální dopravy. „Přispíváme částkou devět milionů korun a na společném radních jsme řešili hlavně koordinaci při využívání areálu. Aby byl zajištěn pro cestující plynulý přechod ze stávajícího autobusového nádraží na nový Terminál B, je nutné začít intenzivně spolupracovat na vyladění provozního řádu obou terminálů a jsem rád, že s magistrátem se na návrzích shodujeme,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš.