Mezinárodní letiště v Pardubicích má další podklady, které by mohly prosadit u akcionářů stavbu nového letištního terminálu.
První částečná prezentace studie totiž jasně ukazuje, že nové přepravní kapacity pardubické letiště pro svůj rozvoj potřebuje.
Studie má přesvědčit oba akcionáře, tedy Pardubický kraj a město, že letiště by jednou mohlo ročně odbavit až čtvrt milionu pasažérů! Tedy dvakrát tolik, než kolik jich letištěm prošlo v loňské, rekordní, sezoně. Letiště si však na stavbu musí vzít úvěr čtvrt miliardy korun a k tomu potřebuje právě ručení dvou hlavních akcionářů.

Odbavení tří letadel za dvě hodiny

Nynější terminál je schopný obsloužit jedno letadlo za dvě hodiny. Nový by zvládl odbavit za stejný čas cestující ze tří letadel.
„My dnes nejsme schopni odbavit některé lety souběžně. Po dostavbě terminálu by se měl podstatnou měrou zvýšit komfort pro cestující, v současné době máme velmi malé prostory," uvedl Jan Andrlík, ředitel společnosti East Bohemian Airport (EBA), která pardubické civilní letiště provozuje.
Hospodaření společnosti je podle Jana Andrlíka také velmi dobré a firma bude schopná úvěr splácet. Projekt letištního terminálu už získal kladné stanovisko EIA ministerstva životního prostředí.
„Firma tak může pokračovat na územním rozhodnutí a stavebním povolení, aby mohla příští rok začít stavět," dodal Jan Andrlík.

Terminál zvýší úroveň i počet lidí

Pardubický radní a člen představenstva firmy EBA Jan Němec (TOP 09) konstatoval, že by se letiště díky novému terminálu mohlo dostat na úroveň letišť v Ostravě a Brně. A ani se neobává toho, že by hluk z přibývajících letadel negativně ovlivnil život lidí v okolí letiště.
„Civilní letadla mají hlukovou zátěž minimální. Stavbou terminálu dojde k odclonění těch domků, které jsou za stojánkou. Samotná stavba lidem zlepší podmínky. Mnohem větší hluk je z letadel a vrtulníků armádního letiště," řekl Jan Němec.
Společnost, která zmíněnou studii zhotovuje, ji má kompletně dokončit nejpozději do poloviny října. Poté se sejde krajská a městská rada, aby dál určila postup. Město vlastní firmu EBA ze dvou třetin, z jedné třetiny patří Pardubickému kraji.

Chybět by neměla ani nová silnice

Součástí nového terminálu by měla být také nová příjezdová silnice. Tu by zhruba za padesát milionů korun měly postavit samosprávy za své peníze.