Šestipodlažní budova bude hlavně zastávat roli parkovacího domu pro 575 aut, počítá se i s auty na plyn a na elektřinu a také s místy pro motorky a jízdní kola. Terminál má pomoci vyřešit tristní situaci s parkováním u nádraží. „Pardubicím to dlužíme, situace u nádraží je dopravně absolutně chaotická, nepřehledná a beznadějná a jakýkoli počin je správně. Navíc byla zahájena stavba železničního uzlu, jejíž součástí je v roce 2023 výstavba lávky přes koleje,“ upozornila zastupitelka Helena Dvořáčková (ANO).

Lávka bude ústit jak do třetího podlaží parkovacího domu, tak z ní povedou schody na chodník. „Jestli nepostavíme na konci lávky parkovací dům, budeme všem pro ostudu,“ varoval zastupitele náměstek pro dopravu Petr Kvaš (ODS).

Zastupitelé tak ve čtvrtek schválili odkup pozemků a pokračování projektu. Celý projekt má vyjít na 352 milionů korun a jeho hlavním investorem bude Dopravní podnik města Pardubic. „Ten je určený i pro správu parkovišť, parkovacích automatů a výběr parkovného,“ vysvětlila Dvořáčková. Vedení města počítá s možností, že 100 milionů korun by mohly zaplatit dotace z ITI.

Více než 40 milionů z celkové částky zaplatí město, které z peněz upraví okolní ulice. Musí totiž ulici K Vápence rozšířit a vybudovat na ní kruhový objezd, který bude sloužit také jako točna pro vozy MHD. V ulici vzniknou dva výstupní zálivy s tím, že jeden z nich by mohl do budoucna sloužit i pro dobíjení elektrobusů, a nástupní zastávka s přístřeším na druhé straně. Rekonstrukci ale bude muset ustoupit třicítka stromů, jako náhradu pak město vysadí nové stromy na území Dukly.

Jeden sjezd chybí

Město očekává, že po dokončení parkovacího domu zhoustne v okolí doprava, proto přistoupilo k úpravě křižovatky ulic Teplého a Pražská, která bude osazena novými semafory.

Některým zastupitelům se však nelíbí, že terminál není napojen na silnici I/37, z níž k terminálu již existuje sjezd, jeho vlastníkem je ale společnost Enteria. „Jsou to soukromé pozemky, soukromě vybudovaný sjezd. Město nemá se společností žádnou dohodu o tom, že bychom je kupovali, pro projekt je nepotřebujeme,“ uzavřela Dvořáčková.