Na pořadatele dalších ročníků přitom čekají z jejich pohledu další komplikace. Letiště totiž musí do března příštího roku vyhovět požadavkům schengenské dohody.

„Schengen se určitě projeví ve vztahu k Aviatické pouti, hlavně pozemním pohybem lidí či zajištěním stojánky,“ nechal se slyšet další z pořadatelů Karel Hřebačka.

Náměstek pardubického primátora Alexandr Krejčíř však vidí do budoucna potíže spíše jiného rázu, než pouze v zavedení přísnějšího režimu.

„Doufám, že se najde řešení, aby Aviatická pouť mohla fungovat. Jeden problém je schengenský prostor, druhá potíž je, že možná s nárůstem letového provozu bude obtížné letový program Aviatické pouti – výhledově v pěti, deseti letech – nějakým způsobem zorganizovat do jednoho či dvou dnů tak, aby se to skloubilo s letovým provozem. To vidím jako druhý problém, který se musí nějak řešit,“ říká Krejčíř, do jehož působnosti spadá rozvoj civilní části pardubického letiště.