Práce operátora je velmi náročná. „Operátoři tísňové linky musí během své směny odbavit desítky hovorů. Jejich práce ale zdaleka není jen o tom, umět správně do systému zadat celou událost nebo umět odbavit hovor v cizím jazyce. Operátor musí poznat a uvědomit si, v jaké jsou situaci lidé na druhé straně telefonního hovoru,“ vysvětlila mluvčí hasičů Pardubického kraje Vendula Horáková.

Na pátek 11. února spadá Evropský den tísňové linky 112. Jednotné číslo pro volání pomoci v Evropě bylo spuštěno v roce 2009. V celé České republice bylo přes tuto linku přijato v loňském roce celkem 2 319 720 hovorů.

Volající lidé jsou většinou ve stresu, vystrašení a zcela bezmocní.

„Často ani nedokáží říct, kde přesně se nacházejí. Ke správnému zvládnutí situace pomáhají operátorům jednak jejich zkušenosti, ale především také technologie linky 112, která se neustále zlepšuje,“ dodala Horáková.