A co je ještě zajímavější, často takové, které nemají se zimou pranic společného.
Ukázaly to aktuální statistiky pardubické ČSOB Pojišťovny. Ty pojišťovna zveřejnila v souvislosti s nastávající zimou, kdy se na silnicích množí problémy.
„Jakmile začnou venkovní teploty klesat k nule, množí se například telefonáty se žádostí o pomoc s vybitou baterií auta. Na asistenčních zásazích podmíněných chybou řidiče se vybité baterie podílejí v zimě více než jednou čtvrtinou, a dohánějí tak jinak zdaleka nejčastější důvod výjezdu asistenčního technika, jímž je defekt pneumatiky,“ uvedl Jaroslav Král z ČSOB Pojišťovny.
Jak však dodal, často se řidiči obracejí na asistenci i kvůli záměně paliva nebo zabouchnutým či ztraceným klíčům. Jedno, jestli v zimě nebo v létě.
Časté poruchy vozů podle Krále souvisí i s tím, že vozový park v České republice nepatří ve srovnání se západní Evropou k nejmladším.
„Motory a další součásti vozu bývají opotřebované a často bez průběžné preventivní údržby. S výjimkou novějších vozů, které podléhají pozáručním servisním kontrolám, věnují obvykle řidiči pozornost technickému stavu svých aut, až když se nějaká porucha stane,“ dodal Král.
K řešení technických problémů využívají motoristé čím dál častěji asistenčních služeb pojišťoven, které jsou součástí autopojištění. Nejvíce žádostí o pomoc, plná polovina, se týká poruchy vozidla, hlavně poruchy motoru, elektroniky nebo spojky.
Jen o něco méně četné jsou asistence při nehodách. Na poruchy a nehody tak připadá u ČSOB Pojišťovny dohromady 95 procent všech výjezdů asistenčních služeb.