Zatímco viklající se kameny by se snad ještě daly údržbou s pomocí vysypávání spár stabilizovat, zvlnění, které je vidět před restaurací McDonald´s, už je takového rázu, že muselo být provizorně označeno jako nebezpečné místo. Dlažební kameny ze silnice totiž vyloženě trčí.

Ještě o víkendu byly na místě označníky dva, do pondělka jeden zmizel. Uvolněné kvádry dál zůstávají ležet ve vozovce. A ani dvě označená místa, kde už kameny z vozovky začaly vyskakovat, zdaleka nejsou konec seznamu.

Uvolněných kvádrů okolo je daleko víc. Jejich hrany navíc praskají a škody utrpěla i rozlišovací dlažba značící okraj vozovkové části.

Problémy jsou koncentrováné na jediném místě - od křižovatky s ulicí Pernerova po výjezd k Masarykově náměstí. V prostoru zastávek ani dál k Zelené bráně přitom dlažba závady nevykazuje. Nejtěžší vozidla, která na ulici smí, jsou trolejbusy hromadné dopravy. Na jejich váhu ale má být povrch připraven. Problémem se tak zdá místo, kde se k trolejbusům přidává i běžná doprava z Pernerovy ulice.

„Připravíme dokumentaci a provedeme reklamaci vůči dodavateli, kterým je firma Syner. V tomto rozsahu je to první větší závada. Můžeme to dávat za vinu i zvýšenému provozu kvůli rekonstrukci Masarykova náměstí, extrémní teploty poslední měsíc mohou s tím podložím také něco udělat. Celá třída Míru ale je počítaná na velkou zátěž s tím, že má snést trolejbusy i hasičská auta. Z mého pohledu je to standardní reklamace,“ uvedl primátor Pardubic Martin Charvát.

Údržba probíhá standardním způsobem, výsypem spár dle manuálu. Bortící se dlažba zatím provoz výrazně neomezuje, vozy hromadné dopravy se ale kolem poškozeného místa musí protahovat opatrněji.

„O rozpadající se dlažbě víme. Je to v úseku, který je podstatně víc zatížený. Ale na druhou stranu i na tuto vyšší zátěž ta silnice měla být projektována. Mezi Grandem a lékárnou po třídě Míru nyní projede 289 spojů za den v jednom směru. Odpovídá to podmínkám, které nám dává uzavírka Masarykova náměstí. V Pardubicích ani není jiné místo, kudy by trolejbusy mohly projet. Kdyby byla třída Míru bez trolejového vedení, tak dnes nezajistíme hromadnou dopravu, nemáme třicet autobusů navíc,“ řekl ředitel Dopravního podniku Pardubice Tomáš Pelikán.

Třída Míru byla rekonstruována mezi lety 2014 až 2015. Vznikla zde pěší zóna s doplněným provozem vozidel hromadné dopravy. Rekonstrukce hlavní městské třídy vyšla na 87 milionů korun. O spornou částku 13 milionů za rekonstrukci se město Pardubice s firmou Syner dále soudí a soudit bude. Odvolací soud totiž před týdnem vrátil případ okresnímu soudu k dalšímu projednání.