Na dvousetmetrovém úseku bude po následující dva týdny přes den platit absolutní přednost pro chodce, cyklisty a bruslaře, zatímco vjezd do úseku ohraničeného červeno–bílými vysokými bariérami budou mít umožněny pouze vozy hasičů, policistů, záchranky či v odůvodněných případech tělesně postižených. Také zásobování je umožněno pouze v době od 18. do 9. hodiny ranní.

Pardubická radnice tak tento experiment spojila s každoroční revizí trolejového vedení. Dopravní podnik města Pardubic si při něm zároveň ověří , co by trvalá výluka provozu trolejbusů přes tento úsek třídy Míru znamenala pro celý systém dopravy města. Nezajíždí sem totiž ani trolejbusy, které volí náhradní trasu po Sukově třídě.

„Byl jsem překvapen, nějaké problémy byly, ale očekával jsem to horší, větší tlaky,“ popsal svou první zkušenost s reakcí motoristické veřejnosti ředitel městských strážníků Petr Kvaš s tím, že o vjezd do zákazu vjezdu se snažili především majitelé různých provozoven obklopujících centrální třídu. Změna se rovněž nelíbí starším lidem, kterým vadí zrušení zastávky.