Dopravní podnik města Pardubic plánuje na květen výluku, kterou by sice mohli jeho technici zvládnout po večerech za pár dnů, tentokrát se ale protáhne hned na dva celé týdny. Dopravce výluku využije k tomu, aby zjistil možné dopady a náklady na vymístění městské hromadné dopravy (MHD) z třídy Míru, pokud by se stala klasickou pěší zónou.

V současnosti projede třídou Míru více než tři sta spojů za den. Od 14. do 27. května bude však hlavní pardubická ulice v úseku od Sladkovsk ého ulice po náměstí Republiky pro MHD uzavřena a spoje budou vedeny přes náměstí Republiky a Sukovu třídu. „Zkušebně se tak naplní vize, kterou schválilo zastupitelstvo – třída Míru jako pěší zóna bez městské hromadné dopravy,“ říká náměstek primátora Alexandr Krejčíř. „Je to důležité. Dosud jsme se rozhodovali na základě pocitů, nyní budeme mít faktickou představu o tom, jak by třída Míru bez dopravy vypadala. Co by to přineslo, ale i naopak jaké by to mělo dopady, s čím musíme počítat a co řešit,“ dodává náměstek.

Během čtrnáctidenní simulace pěší zóny dopravní podnik zjistí technické a přepravní parametry, které potřebuje vědět pro případ vymístění dopravy z třídy Míru, k tomu provede i další průzkumy. Město tak získá přehled o názoru cestujících na změněný systémem dopravy, pohybu chodců po pěší zóně, návštěvnosti obchodů atd.

„Nechceme, aby byl tento projekt chápán jako útok na vymístění MHD z pěší zóny. Naopak chceme objektivně zhodnotit možný dopad nejen na dopravní podnik a MHD, ale i na město, cestující a občany. Tímto krokem je možno ušetřit, budeme moci posoudit, které z nákladných investic spojených s vymístěním dopravy z pěší zóny jsou nutné a které ne,“ doplňuje Krejčíře ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán.