Po více než roční pauze se v dubnu vrátí na opravenou třídu Míru v Pardubicích trolejbusy.

V polovině února předají stavebníci pardubické radnici dokončenou zakázku. Další dva týdny budou mít na odstranění případných závad.

Rok trvající práce na hlavní obchodní ulici by měly skončit včas. Informoval o tom vedoucí odboru majetku a investic Magistrátu města Pardubic Jaroslav Hruška.
„V březnu budou probíhat veškeré úkony spojené s kolaudací. V dubnu by po třídě mohl oficiálně projet první trolejbus," upřesnila náměstkyně primátora Pardubic Helena Dvořáčková (ANO 2011).

Špatná dlažba

Stavební firma musela opakovaně předláždit některé úseky. Broušená žulová dlažba totiž na některých místech neměla správný sklon určený normami, aby voda mohla odtékat do odvodňovacích kanálků uprostřed vozovky.
„Dlažba nebyla na mnoha místech dokončená, lidé po ní chodili, a tak se rozpadla, rozlámala, proto se musela vyměnit," shrnula náměstkyně.

Zakázku vyhrála stavební firma Syner s cenou 120 milionů korun. Podle Jaroslava Hrušky by nakonec mohla být výsledná cena ještě o něco málo levnější. Město by mělo dostat na rekonstrukci obchodní třídy a části Sladkovského ulice 85 milionů korun z evropských dotací.

Delší intervaly

Třída Míru bude po dokončení částečně pěší zónou. Trolejbusy budou jezdit obousměrně ze Sladkovského ulice směrem k hlavní křižovatce u nákupního střediska na Masarykově náměstí.
Intervaly mezi spoji budou delší než před rekonstrukcí. O víkendu trolejbusy po třídě jezdit nebudou.

První jízdy trolejbusů bez větších komplikací vyzkoušel dopravní podnik v pátek a s dalšími testy se počítá.
Ne všichni jsou ale s návratem trolejbusů na třídu Míru spokojení. „Podle mého názoru tu trolejbusy nemají co dělat. Měla to být čistá pěší zóna. Ale je pozdě to řešit. Minimálně pět let zde trolejbusy budou muset jezdit kvůli udržitelnosti evropského projektu," řekla Helena Dvořáčková.

Petice občanů

Souhlasí s ní i někteří občané. Zhruba 20.000 lidí si v petici, kterou pořádali před osmi lety sociální demokraté, přáli čistou pěší zónu. To zastupitelé původně i podpořili.

Ke změně projektu došlo v roce 2012. Opoziční občanští demokraté nakonec přesvědčili dostatek zastupitelů, aby se přiklonili k částečné pěší zóně.
ODS tehdy argumentovala, že vytvoření úplné pěší zóny bez městské hromadné dopravy ohrozí výdělky tamních podnikatelů.