Zájem uživatelů byl během půl roku zhruba stejný jako o obdobné internetové stránky o jižní Moravě, která se řadí mezi mnohem turisticky oblíbenější lokality v zemi, řekl krajský radní Miloslav Macela.
"Chtěli jsme nejen upoutat na turistický web, ale také si nově vyzkoušet marketingové metody, jak změnit nálepku kraje, který je stále označovaný za nejméně navštěvovaný v republice," řekl Macela.
Letošní kampaň stála dva miliony korun a zaplatila ji EU. V příštích letech chce kraj prostřednictvím EU utratit za propagaci kraje desítky milionů korun, uvedl Macela. "Věřím, že naše projekty budou tak dobré, že v žádostech uspějeme," dodal.
Kampaň provázel slogan I love východní Čechy. Server propagovaly na billboardech, internetu či tisku dvě dívky v červeném kabrioletu, v zimní variantě seděly na červeném skútru. Plakátům dominovala rovněž modrá jako symbol Pardubického kraje.
"Šlo o kombinaci výrazných barev, auto zase evokuje svobodu, turistiku, ženy přilákaly pozornost," řekl Jan Rudzinskyj, který se na kampani podílel. Vzhledem k tomu, že má motorista na prohlédnutí billboardu jen pár sekund, vytvářet složitější námět nemělo smysl, dodal.
"Nakolik byla kampaň účinná a přilákala lidi do východních Čech, nemůžeme s jistotou říct. Seriózní průzkum by stál tolik peněz co celá kampaň," uvedl.
Kraj se nyní připravuje na aktivnější podporu turistického ruchu. Od ledna příštího roku spustí činnost krajská agentura, která bude zaštiťovat a koordinovat činnost regionálních společností zaměřených na turismus. První společnost už vzniká v Králíkách. Každoročně se také v kraji zaměří na regiony a aktivity, které bude propagovat, a naopak omezí účast na veletrzích, které jsou drahé a už méně účinné, uvedl Macela.
Podle posledních údajů statistiků do Pardubického kraje přijelo ve druhé čtvrtině roku o deset procent víc turistů než před rokem, i tak jich bylo nejméně z všech regionů v zemi. V průměru v kraji strávili méně času a nocovalo tam 97.411 lidí.