Demolice stávajícího mostu a montáž ocelové konstrukce mostu nového bude od 1. do 7. července probíhat bez pauzy, tedy 24 hodin denně. „Práce jsou zvoleny na víkend, na který navazují dva státní svátky, což je tradičně období, kdy jsou lidé na dovolených a ve městě je z pohledu dopravy klidněji,“ informovala Alexandra Tušlová z pardubického magistrátu.

Stavbaři starý železniční most rozeberou přes noc. „Bohužel se může stát, že tyto práce dočasně naruší noční klid, za což se všem místním předem velmi omlouváme,“ sdělila Iveta Štočková, tisková mluvčí z firmy Eurovia, která rekonstrukci provede.

Provoz na ulici 17. listopaduTřídou 17. listopadu projede denně 16 tisíc aut, 2 000 cyklistů a více než 600 vozů městské hromadné dopravy.
Zrušení parkování neprošlo. Město hledá nové možnosti úprav třídy 17. listopadu

Novou ocelovou konstrukci pak dělníci postaví z neděle na pondělí. „Osadíme celkem 26 ocelových nosníků, každý v délce 31 metrů. Ve dnech 5. až 7. července proběhne ještě bednění podhledu a montáž ocelové výztuže,“ dodala Štočková. Vznikne zde jednokolejný most pro novou kolej, kterou bude možné využít pro budoucí zastávku Pardubice-centrum.

Řidiče čekají objížďky

Stavba výrazně zkomplikuje dopravu ve městě, jedná se o hlavní tah na Chrudim. Řidiči mohou místo objet směrem přes S. K. Neumanna nebo Pichlovou ulicí. Chodci a cyklisté pak musí použít asi pět set metrů vzdálený podchod do Rokycanovy ulice, který je známý jako Myší díra.

Uzavírka podjezdu

Uzavírka bude platit pro veškerou dopravu, tedy i pro MHD, motorová vozidla, pro pěší a cyklisty ve dnech od 1. července od 7:00 do 7. července do 3.45 hodin.

Objízdná trasa bude vedena ulicemi Pod Břízkami – S. K. Neumanna – Anenská – Karla IV. – Jahnova – Sukova třída – Hradecká – Palackého třída a naopak, nebo Pichlova – S. K. Neumanna – Anenská – Karla IV. – Jahnova – Sukova třída – Hradecká – Palackého třída a naopak.

Objízdné trasy budou využívat také vozy MHD. „V první etapě, do 6. července včetně, budou linky, které jsou standardně trasovány podjezdem v ulici 17. listopadu, vedeny v náhradních trasách, konkrétně linky 1, 5 a 15 přes nadjezd Paramo, linky 7, 14, 18, 24 a 27 podjezdem Anenská. Linka 20 bude stále ještě mimo provoz,“ sdělil ředitel Dopravního podniku města Pardubic Tomáš Pelikán.

Od 7. července dále bude po objízdné trase jezdit jen linka 1. Zbylé se vrátí do svých běžných tras, zároveň opět vyjede linka 20. „U těch linek, kde bude potřeba, budou namísto trolejbusů nasazena vozidla v nezávislé anebo hybridní trakci,“ dodal Pelikán.

Stavba mostu pozastaví také práce na křižovatce U Marka, v blízkosti vlakového nádraží.

Během oprav proběhne kromě vyfrézování asfaltových vrstev a pokládky nových, také obnova vodorovného a svislého dopravního značení.
VIDEO: Kolony a chaos. Oprava křižovatky u nádraží přinesla kolony v Pardubicích

Dohodly se na tom Správa železnic a Ředitelství silnic a dálnic, které v současnosti pracuje na opravě vytížené křižovatky.

„Stavba se přeruší, protože zároveň bude docházet k železniční stavbě na 17. listopadu. V té době práce nebudou probíhat,“ připomněl šéf krajského Ředitelství silnic a dálnic Bohumil Vebr.

Modernizace železničního uzlu Pardubice

Nový most Správa železnic staví jako součást projektu modernizace železničního koridoru.

Psali jsme:

Rok 1958 cca, fotografie exteriéru z přednádraží, VČM, sbírka fotografií.Zdroj: Stavebně historický průzkum hlavního nádraží v Pardubicích.
Práce na pardubickém nádraží pokračují. Rekonstrukcí prochází budova i kolejiště

Kompletní oprava začala v září 2020. Patří do ní rekonstrukce železniční stanice Pardubice, včetně napojení na stávající traťové úseky. Modernizovány jsou postupně železniční svršek a spodek, stávající nástupiště včetně výstavby nového ostrovního nástupiště v liché části kolejiště, a k němu budou prodlouženy oba podchody pro cestující.

Rekonstrukce zahrnuje i sedm mostních objektů, zabezpečovací a sdělovací zařízení trakčního vedení nebo silnoproudé technologie. Plánovaná cena je zhruba 6,5 miliardy korun.