Pardubické letiště se letos dostalo mezi stovku nejlepších českých firem v kategorii Stavebnictví a doprava. Ocenění od společnosti Comenius získalo přesto, že v posledních letech přišlo o většinu cestujících. Nepodařilo se totiž nahradit ruskou klientelu, která z letiště zmizela po zrušení pravidelných linek do Moskvy a Petrohradu.

S přilákáním nových společností má pomoct stavba nového terminálu.

„Být mezi stovkou nejlepších českých firem je pro nás nejen vyznamenání, ale i velká motivace. Za sebou máme úspěšný rok, mimo jiné jsme zahájili stavbu nového terminálu, stali jsme se členem Airport Council Internationale Europe, asociace sdružující na 500 letišť ze 45 evropských zemí a v nejbližších dnech se staneme prvním českým mezinárodním letištěm, které splnilo podmínky certifikace Evropské agentury pro bezpečnost v civilním letectví. Ale je to teprve začátek naší cesty, o to víc si ocenění vážím," řekla ředitelka společnosti East Bohemian Airport Hana Šmejkalová.

Velkou část cestujících pardubického letiště letos tvořili lidé, kteří využívali charterové lety do oblíbených dovolenkových destinací. Nové aerolinky by měl přilákat nový terminál.

Základní kámen terminálu byl položen koncem května, výstavba by měla trvat až do září příštího roku, dohromady tedy 14 měsíců. Celý projekt vyjde na 256 milionů korun, v ceně je zahrnuto i vybudování příjezdové komunikace k terminálu. Částku zaplatí akcionáři letiště, tedy ze dvou třetin město Pardubice a z jedné třetiny Pardubický kraj.

NIŽŠÍ CENA

Podle projektanta je vysoutěžená cena zhruba o 100 milionů nižší, než jaký by byl rozpočet podle ceníků. „Když jsme sestavovali ceníkový rozpočet, vycházelo nám zhruba 50 milionů korun za příjezdovou komunikaci a 300 milionů za terminál. Při výběrovém řízení ale uchazeči vždy nabízí nižší cenu. 256 milionů, to je cena 'na krev', ale předpokládám, že vítězné konsorcium firem je kompetentní a poradí si s tím," nechal se slyšet Petr Čiviš.