ŘSD bude nyní vybírat z šesti nabídek. Minulý týden uplynul termín pro jejich podání. Termín muselo ŘSD kvůli chybám v dokumentaci a dotazům posunout postupně o rok.

Teď ale generální ředitel ŘSD Radek Mátl oznámil, že tendr je uzavřený a pokud se nestane nic mimořádného, tak v průběhu léta se obchvat města začne stavět.

„Nyní v rámci režimu Design&Build proběhne dvoukolové hodnocení. Nejdřív hodnocení kvality nabídek a pak teprve cena. Stavba má pravomocné stavební povolení a její zahájení plánujeme na přelom druhého a třetího kvartálu letošního roku,“ informoval Mátl.

Obchvat už měl čtyři roky stát, psali jsme v roce 2014…

Ilustrační foto
Severovýchodní obchvat bude v roce 2018, tvrdí politici

„Jasno bude koncem května, když vše klapne, tak v létě začne stavba,“ dodal pardubický poslanec Martin Kolovratník.

Silnice I/36 Trnová-Fáblovka-Dubina se bude stavět v režimu Design&Build. „Jedná se o veledůležitou stavbu pro odklonění dopravy, a to nejen té nákladní z centra Pardubic,“ řekl před časem náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu Michal Kortyš.

Projeďte se po obchvatu ve vizualizaci:

Zdroj: Youtube

Vedení města očekává, že obchvat sníží počet vozidel v centru a tím dojde i ke snížení hluku a emisí. Řidičům má silniční přeložka především ušetřit čas průjezdu krajským městem.

Stavba má pravomocné stavební povolení a její start bude na začátku prázdninStavba má pravomocné stavební povolení a její start bude na začátku prázdninZdroj: ŘSD

Zhruba čtyřkilometrová spojka usnadní řidičům průjezd od Hradce Králové směrem na Sezemice a Dašice. Stavba bude začínat na stávající křižovatce u Globusu, pokračovat má kolem Fáblovky a dále se napojit na kruhovou křižovatku na Dubině v ulici Na Drážce a na výpadovku na Sezemice a Holice. Stavbaři mají vybudovat dvě nové okružní křižovatky, podchod pro pěší i protihlukové stěny.

Křižovatka u pardubického Parama se stala doslova špuntem. Čas, který řidiči ušetří využitím nového obchvatu, stráví v Pardubicích.
VIZUALIZACE: Pardubice volají po obchvatu. Už nechtějí být špuntem republiky

Na nové trase silničáři počítají s čtyřpruhovou a směrově rozdělenou komunikací. Vyvést tranzitní dopravu mimo centrum se podle projektu podaří, až bude hotová celá trasa. Před rokem ŘSD počítalo, že obchvat bude stát asi 1,5 miliardy korun.

Stavba se ještě před svým zahájením potýkala s řadou problémů. Zhotovitel stavby několikrát prodlužoval soutěž na výběr stavební firmy, která obchvat postaví. Navíc stavební povolení ŘSD získalo až po několika letech. To totiž zprvu bojkotovalo osm majitelů pozemků, kteří nechtěli své pozemky prodat. ŘSD s nimi muselo zahájit vyvlastňovací řízení. Jejich námitky nakonec zamítlo až ministerstvo dopravy. Stavba by měla být hotová za tři roky.