Necelý kilometr dlouhý úsek od točny v Pardubičkách na nové obratiště u Zámečku je ve zkušebním provozu už od října. Druhá nová trolejbusová trať – od točny Polabiny, Sluneční přes Trnovou do Ohrazenic – je dlouhá 2,1 kilometru a první zkušební vůz na ni vyjel 7. února.

Do Ohrazenic přitom trolejbusy už jezdily, v letech 1964 až 1967 tam vedla linka číslo 11, svědkem toho jsou staré betonové sloupy v Semtínské ulici. První úvahy o prodloužení trolejbusové trati k Zámečku se objevily už v šedesátých letech. Poslední nové trolejbusové tratě vznikly v Pardubicích v roce 2002, kdy trolejbusy vyjely na Dubinu a do ulice Demokratické mládeže. Po více než 15 letech se tak trolejbusy podívají do dalších částí města.



Kdo je nedočkavý a rád by si projel trolejbusem tratě s měděnými dráty ještě před ostrým provozem, může využít speciálních jízd pro veřejnost, které dopravní podnik pořádá v sobotu. Nízkopodlažní trolejbus Škoda 30Tr SOR, historický vůz 14Tr číslo 311 a vůz 14Tr číslo 376, který je jinak pouze pracovní, budou v sobotu jezdit přibližně od 10 hodin dopoledne až do čtvrté hodiny odpolední (s polední přestávkou) mezi Ohrazenicemi a Zámečkem.

Interval odjezdů bude dvacet minut, jízdné bude zdarma. Jízdní řád je zveřejněn na stránkách dopravního podniku.