„Je to z poloviny thriller a z poloviny kriminální film o spolupráci podsvětí s policisty a politiky kolem velké zakázky. Hlavní roli policisty, který se snaží rozkrýt pozadí zakázky, hraje Richard Krajčo,“ říká režisér Jiří Svoboda.

Dvacítka cestujících je tvořena komparzisty z Pardubicka. Než přijde jejich hvězdná chvíle, musejí podstoupit bezpečnostní kontrolu, která probíhá úplně standardně jako při běžném vstupu na letiště. Procházejí rámy a předkládají ke kontrole kufry, které jsou prázdné, nebo obsahují jen několik kousků náhradního oblečení.

Štáb se přesouvá do druhé odletové haly, která se stává filmovým placem. Nastavují kamery, chystají zvuk. Komparzisté na svoji chvíli zatím čekají, proto si rozdávají neoficiální role. „My odlétáme služebně,“ informují někteří, jiní se chystají na svatební cestu. Jako další let obrazovka u odbavovací přepážky hlásí Paříž.

„Potřebujeme pohyb. Nebudete jen stát a prohlížet si zboží, pohybujete se celým tělem, i když to třeba nemá logiku,“ přichází rozkaz od štábu. Komparzisté mají za úkol pohybovat se po letišti, zejména v postranních obchodech, a předstírat, že nakupují a čekají na odlet. Prohlížejí si parfémy nebo modely letadel, někteří platí a odcházejí z krámu ven. „Hraju slečnu z mladého páru, přidělili mi přítele a hrajeme cestující, kteří se vydali na dovolenou,“ popisuje komparzistka Blanka Svobodová.

MONIKA Z ULICE

Na plac přichází herečka, která ve scéně hraje hlavní roli. „To je Monika z Ulice!“ vykřikne jedna z komparzistek, když zahlédne Annu Fixovou. „Hraju novinářku Simonu, která má vztah s policistou, kterého hraje Richard Krajčo. Máme i intimní vztah, ačkoli on je ženatý. Společně se zapleteme do jistých záležitostí, které nám začnou přerůstat přes hlavu,“ popisuje svoji roli Fixová.

Ze zakázky, do níž se zapletli, sešlo, proto je nejlepším řešením utéct do Chile, než se situace uklidní. „V této scéně jsou cestující už v letadle, on si odskočil na toaletu a jeho partnerka se ho snaží najít,“ doplňuje Svoboda. Novinářka Simona pobíhá po letišti a volá: „Tomáši, kde jsi? Slyšíš mě?! Tomáši!“. U odletové brány prosí letušky, aby ještě chvíli počkaly.

LETIŠTĚ PRAHA

Přichází ochranka, která táhne herečku pryč, v tu chvíli se z reproduktorů ozve mužský hlas, který ohlašuje přílet letadla. „To nepatřilo do filmu?“ ptají se komparzisté. Nepatřilo, na pardubickém letišti opravdu přistává letadlo. Natáčení je přerušeno a před terminálem se hemží lidé, kteří přiletěli z Londýna. Za chvíli letadlo znovu vzlétá, filmaři si to nenechávají ujít, ve filmu ho použijí také a v postprodukci přidají i další, aby byl na letišti provoz. Postavy totiž ve snímku, který vychází z knihy Václava Lásky, budou odlétat z pražského letiště. Na place se to ale pozná jen podle autobusu s polepem Letiště Praha.