Křižovatka na silnici I/36 bude rozšířená, stavební práce již začaly. Silnici si vyžádala „zlegalizovaná černá stavba“ logistického centra Zelená louka, která na bývalém popílkovišti vyrostla bez potřebných povolení. Ta spatřila světlo světa na poslední chvíli až letos v dubnu.

Výstavba silnice byla jednou z podmínek k uvedení centra do provozu. Nárust dopravy by totiž značně zkomplikoval situaci mezi Pardubicemi a Lázněmi Bohdaneč.

„Cílem výstavby je zohlednit nárust provozu v tomto místě, a to vybudování odbočovacího pruhu ve směru od Pardubic,“ uvedl Mojmír Myšák, vedoucí oddělení silničního hospodářství Pardubického kraje.

Průjezd po silnici I/36 by měl po celou dobu zůstat až na výjimky zachován a stavební práce by měly skončit do prosince.
„Samotná nová křižovatka by měla být podle plánu v užívání začátkem ledna 2011. Kvůli stavbě bude třeba udělat přeložku trakčního vedení pro trolejbusy. Úprava čeká také blízkou cyklostezku,“ vysvětlil Deníku Myšák.

„Přeložka se týká šestadvaceti sloupů trolejového vedení, což není zrovna málo. Přesný termín, kdy k tomu dojde, zatím nevíme. V nejbližších dnech to ale nebude. Pracovat by se mělo převážně v nočnich hodinách. Pokud to bude nutné, nasadíme místo linek 3, 7 a 11 náhradní autobusovou dopravu, aby byl dopad na dopravní obslužnost co nejmenší,“ řekl Tomáš Pelikán, ředitel Dopravního podniku města Pardubic.

Počet kamionů, které za měsíc červenec zamířily do a z logistického centra dosáhl podle údajů Pardubického kraje čísla 133.

„Ty počty se budou podle dohody postupně navyšovat. Pokud však firma DB Schenker zvýší objem naváženého zboží, zavázala se, že ve větší miře využije železniční vlečky,“ uzavřel Myšák.