Místo tříbarevné soustavy světel řídil frekventovanou a složitou křižovatku dopravní policista, s jehož pokyny se řidiči museli vypořádat.

Šlo o předvedení umu jednotlivých dopravních policistů, kteří se utkali v soutěži policistů dopravní služby Krajských ředitelství policie Pardubického a Královéhradeckého kraje. „Řízení křižovatky byl první úkol, který na policisty čekal. Hodnotící komise se zaměřila především na vystupování policistů, převzetí a předání stanoviště, přesnost a srozumitelnost pokynů. Posuzovalo se i to, jak policista dokázal zohlednit bezpečnostní situaci na křižovatce a jejím okolí a také jistota a celkový dojem," uvedl tiskový mluvčí pardubické policie Lukáš Maier. „Poté se soutěžící i odborná komise přesunuli na stanoviště v ulici Hradecká, kde měli policisté za úkol provést silniční kontrolu motorového vozidla do 3,5 tuny," dodal mluvčí.

Po absolvování praktických úkolů čekala na soutěžící policisty teoretická část, v podobě písemných testů se zaměřením na pokyny, nařízení a zákony, které by měl každý dopravní policista znát.
Ze všech tří disciplín mohl policista získat maximálně 500 bodů. Této hranici se nejvíce přiblížil  Pavel Martinek z pardubického Odboru služby dopravní policie, který vystoupil na nejvyšší stupínek s 497 body. Jen těsně za ním skončil jeho pardubický kolega Martin Písař s 480 body. Třetí příčku si v jednotlivcích vybojoval Milan Pírko z Územního odboru Rychnov nad Kněžnou s 420 body.
V soutěži družstev si první příčku odnesli taktéž pardubičtí krajští policisté s celkovým počtem 977 bodů z 1000 možných. Druhé místo patřilo policistům z Trutnova s 817 body a bronzovou příčku obsadili policisté z Rychnova nad Kněžnou s 814 body.