„V současné době jsou jednání s Dostihovým spolkem i se zástupci města na bodě nula,“ potvrdil šéf Lokotransu Karel Jalový.

Jednání o partnerství probíhají ve dvou rovinách. Kromě titulárního partnerství chce Lokotrans odkoupit část akcií v Dostihovém spolku. Zájem má o čtyřiatřicetiprocentní podíl.

„Chtějí je získat výkupem od malých akcionářů a když je nezískají, tak od města. Nyní se jedná, za jakých podmínek bychom to mohli odprodat,“ sdělil náměstek pardubického primátora Petr Kvaš, který zastupuje město. Potvrdil, že se jedná i o titulárním partnerství. „Chtějí být titulárním partnerem Dostihového spolku. To jsme jim nabídli,“ řekl Kvaš.

Kdo za koho jedná?

Podle Jalového ale nikdo nejedná za Dostihový spolek. „Dozvěděli jsme se, že pan Kvaš nejedná za Dostihový spolek, ale pouze za město. Takže jsme několik týdnů promarnili čas jednáním o praktické spolupráci a o titulárním partnerství s nesprávným člověkem,“ konstatoval.

Podle ředitele závodiště je to ale v pořádku. „O titulárním partnerství jednají jen zástupci města. Pan Kvaš je i členem představenstva spolku,“ vysvětlil Martin Korba. Jednání na webu závodiště komentoval také předseda představenstva Dostihového spolku Richard Benýšek. Napsal, že skupina měla zájem o generální partnerství, které se pak změnilo na titulární, a že s Dostihovým spolkem nejedná. „Je to informace z doslechu, neboť s představenstvem Dostihového spolku nikdo nejednal,“ uvedl Benýšek. Že nebyl zvolen oficiální zástupce spolku, Jalový vidí jako problém.

Nepodařilo se nalézt ani hlavního sponzora, který by zaplatil Velkou pardubickou. „Sháníme zatím drobné sponzory tak, abychom nahradili ztráty vzniklé odchodem České pojišťovny,“ informoval Kvaš.