Cestující se tak do budoucna mohou těšit na rychlejší a bezpečnější cestování, pro příští rok by si ale raději měli vybrat notnou dávku trpělivosti. Stavební boom totiž s sebou přinese i zvýšené riziko zpožďování vlaků. A s tím mají dráhy velké problémy už nyní: podle statistiky nejezdí na čas minimálně třináct procent všech vlaků.

„Příští rok bude opravdu velmi náročný kvůli tomu, že Správa železniční dopravní cesty má daleko více finančních prostředků než měla letos,“ říká náměstek generálního ředitele ČD Jiří Kolář.

Odborníkům navíc vadí, že dráhy o zpoždění a výlukách na tratích nedostatečně informují veřejnost.

„Když se staví, tak se přirozeně nejezdí, ale v zahraničí je běžné dělat výlukový jízdní řád, takže si cestující mohou sami dobře spočítat, kolik na trati stráví času. To se u nás nedělá,“ stěžuje si šéf Sdružení železničních společností Jiří Mužík.