Vyhrazené pruhy pro autobusy a trolejbusy na Sukově třídě nebudou. Jejich zrušení totiž výrazně pomohlo zkrátit kolony, které jsou v době dopravní špičky v Pardubicích obvyklé. Možná to ale není definitivní řešení. Politici se budou otázkou vyhrazených pruhů zabývat opět na jaře příštího roku.

„Seznámili jsme se s výsledky testování stavu dopravy poté, co jsme před dvěma týdny zrušili vyhrazené jízdní pruhy. Protože je nyní dopravní situace v centru města lepší, než když některé pruhy sloužily městské hromadné dopravě a složkám integrovaného záchranného systému, vyhrazené jízdní pruhy tak zatím znovu zavádět nebudeme," sdělil pardubický primátor Martin Charvát.

Další hodnocení se podle něj odehraje na jaře příštího roku. „S kolegy radními jsme se shodli, že zima ukáže, zda opravdu není třeba vyhrazené pruhy znovu zavádět, nebo naopak jestli o jejich vymezení znovu nepřemýšlet," dodal Martin Charvát.

Radní situaci vyhodnotí v dubnu

Radní by měli situaci ohledně zrušení vyhrazených jízdních pruhů vyhodnotit na svém dubnovém zasedání.

V pardubickém dopravním podniku nezaznamenali žádný dramatický nárůst zpoždění. Ředitel Dopravního podniku města Pardubic Tomáš Pelikán ale upozornil, že menší fronty vozidel v centru Pardubic nemusely být způsobeny zrušením vyhrazených pruhů.
„Zrušení pruhů na Sukově třídě se setkalo s otevřením Hlaváčovy ulice. V dalším týdnu pak byly školní prázdniny, tudíž bylo obtížné to srovnávat," nechal se slyšet Tomáš Pelikán.

Autobusy a trolejbusy měly v říjnu kvůli dopravní situaci v Pardubicích velké obtíže s dodržováním jízdních řádů. Zkoumat vývěsku s jízdními řády v době dopravní špičky prakticky nemělo žádný smysl, protože některé spoje nabíraly až půlhodinová zpoždění.
„Od hlavního nádraží je podle jízdního řádu na Masarykovo náměstí jízdní doba pět minut. Realita dnešních dní ve špičce je ale 20 minut. Nejhorší na tom je, že jízdní doby špička nabourá ještě na dvě další hodiny," postěžoval si na dopravní situaci v polovině října Tomáš Pelikán.