Informaci potvrdil také Andrej Čírtek, mluvčí holdingu Czechoslovak Group (CSG), který podnik vlastní. Avia letos podle něj vyrobí kolem 70 vozidel.

Z důvodu vývoje situace na trhu, chystaným novým emisním regulacím a dalším požadavkům zvyšujícím náklady na produkci užitkových vozidel v kategorii, v níž Avia vyrábí, došlo k přehodnocení strategie společnosti.

Ukončení výroby dieselů

Bylo rozhodnuto o ukončení sériové výroby automobilů AVIA s dieselovým motorem," uvedl Čírtek. Firma bude dál dodávat náhradní díly uživatelům vozidel Avia a zaměří se také na elektromobily.

Podle Čírtka Avia jako užitkové vozidlo střední kategorie vyhovuje současnému trendu elektromobility při dopravě zboží na krátké a střední vzdálenosti. Navíc v minulosti elektromobily vyráběla a dodávala na severoamerický trh.

"Intenzivně jednáme s potenciálními partnery, kteří disponují potřebným know-how a technologiemi v oblasti elektropohonu a pro které by Avia byla vhodný partner pro výrobu podvozku," uvedl Čírtek.

Avia Motors zahájila sériovou výrobu vozu Avia D 120 4x2 Euro 6 Initia letos v únoru. Ještě v květnu firma plánovala vyrobit 150 vozů. Připravovala rovněž vozidlo s pohonem 4x4, do konce roku měla být spuštěna i sériová výroba hasičských vozů.

Sníží se počet pracovních míst

Kvůli ukončení výroby se počet pracovních míst v Přelouči sníží ze zhruba 70 asi o 20. Firma chce ještě dlouho zachovat program poprodejních služeb pro tisícovky vozidel, které pod její značkou jezdí zejména na českých a slovenských silnicích.

Automobilka v Přelouči sídlí v prostorách CSG, kam se přestěhovala výrobní linka z pražských Letňan. Společnost Avia Motors koupil holding CSG v roce 2016 od indické skupiny Ashok Leyland Motors, která v roce 2013 produkci v Česku ukončila a přenesla ji do Indie.

Hospodářské noviny dnes uvedly, že se nedaří ani dalšímu výrobci nákladních vozidel skupiny CSG, automobilce Tatra Trucks. Výroba se letos zřejmě propadne zhruba o 40 procent, vloni z linky závodu v Kopřivnici sjelo 1144 automobilů, píše list.