Tváří třetího ročníku mediální kampaně na podporu celoživotního vzdělávání, která začala včera a potrvá do pátku 30. listopadu, se stal Jan Amos Komenský.

„Kromě toho, že je mimo jiné částečně spjat s Pardubickým krajem, je považován rovněž za učitele národů. V této roli jsme ho ostatně použili už v předchozím ročníku. Tehdy byl průvodcem oblíbeného internetového vzdělanostního kvízu o zajímavé ceny. Ten je součástí kampaně i v letošním roce, kdy je na webu www.sebevzdelani.cz opět o co hrát,“ informovala náš Deník Jana Dobruská ze společnosti Maxx Creative communication, která tento projekt pro Pardubický kraj připravila.

Postava Jana Amose Komenského však oproti loňsku doznala určitých změn. „Učitele národů jsme oblékli do moderního saka, abychom ho trochu více přiblížili dnešní době. Touto formou prezentace chceme zaujmout, někoho možná i šokovat. Věříme, že se nám to tímto způsobem povede,“ sdělila Jana Dobruská.

Jméno „učitele národů“ nese i speciálně zřízená telefonní linka číslo 464 623 333. „Na infolince Komenský, jak zní její oficiální název, se mohou lidé poradit o možnostech, které se v oblasti celoživotního vzdělávání nabízejí,“ uvedla Jana Smetanová, radní Pardubického kraje zodpovědná za rozvoj lidských zdrojů, celoživotní vzdělávání a zaměstnanost, která stála u zrodu kampaně.

„Myslím, že osoba Jana Amose Komenského je pro tuto oblast tou nejlepší možnou volbou. Vždyť i sídlo Pardubického kraje je v ulici Komenského,“ přidala úsměvnou perličku krajská radní.

„Jsme moc rádi, že se kampaň v předchozích dvou letech setkala u veřejnosti s velmi příznivou odezvou, o čemž svědčí i údaje z loňského ročníku,“ řekla Jana Smetanová.

„Do motivační hry na způsob vzdělávacího kvízu o atraktivní ceny se na webové stránce www.sebevzdelani.cz zapojilo 10 772 účastníků. Na speciální infolince bylo zodpovězeno 425 dotazů. Do všech poštovních schránek v Pardubickém kraji byl rozeslán plošný direct mail v celkovém nákladu 205 741 kusů,“ vypočítal ředitel reklamní agentury Maxx Creative communication Jan Rudzinskyj.

„S těmito komunikačními nástroji počítáme také letos. Na propagaci projektu však budou použity i billboardy, rozhlasové spoty, novinové články, citylighty, letáčky a plakáty v prostředcích městské hromadné dopravy. Úplnou novinkou jsou radiohlídky, které budou po celém kraji rozdávat letáky lidem se zájmem o tuto problematiku,“ prohlásil Jan Rudzinskyj a dodal, že mottem kampaně zůstává osvědčené heslo „Nepodceňujte sebevzdělání.“

„Letos poprvé je součástí kampaně i Týden vzdělávání dospělých. Ten se v Pardubickém kraji uskuteční od 5. do 9. listopadu. Předcházelo mu slavnostní celostátní zahájení letošních Týdnů vzdělávání dospělých v České republice. To se konalo včera odpoledne na Pernštýnském náměstí,“ pravila Jana Smetanová.

Zástupci osmi krajů zde představili své zkušenosti z pořádání Týdnů vzdělávání dospělých. Pardubické společnosti návštěvníkům nabídli možnosti dalšího vzdělávání v kurzech nejrůznějších typů. Nechyběl ani bohatý doprovodný program.