Podle informací hasičského operačního střediska spadly na silnici pod mostem až deseticentimetrové vrstvy betonové omítky.

Odloupaný beton nezpůsobil žádnou škodu. „Působením větru se uvolnily asi dva čtvereční metry izolační omítky z nosníku nadjezdu. Konstrukce mostu tím není nijak narušena,“ uvedl Pavel Bureš ze speciálního oddělení stavebního úřadu odboru dopravy pardubického magistrátu.

Už předloni se z nadjezdu zřítila betonová římsa. Město ho má začít opravovat v roce 2021, podle původního plánu přitom měla rekonstrukce odstartovat už letos. „Dříve opravy začít nemohou, protože termín rekonstrukce nadjezdu je přímo vázaný na přestavbu Dopravního uzlu Pardubice, kterou bude provádět Správa železniční dopravní cesty,“ uvedla náměstkyně primátora Helena Dvořáčková. Prozatím město zajistí prohlédnutí omítek nadjezdu a odstranění kusů, které by mohly spadnout.

„Teoreticky jsme byli schopní most rekonstruovat v roce 2020,“ řekl náměstek primátora Petr Kvaš. Nyní se ale město vrací zpátky k projektování. „Rozhodli jsme se, že projektovou dokumentaci mostu změníme, protože bude potřeba dopravní napojení do nového areálu Tesly,“ vysvětlil Kvaš.

Areál bývalé Tesly město prodalo společnosti Linkcity, která tam plánuje výstavbu bytů a obchodního centra.

„Zároveň nás kraj požádal o vybudování dopravního napojení do krajské nemocnice. Při odbočování do nemocnice často vznikají složité dopravní situace. Rádi bychom na mostu vytvořili odbočovací pruh pro odpovídající napojení. Proto musíme projekt mostu upravit,“ doplnil Kvaš. Oprava bude podle něj jednou z největších dopravních investic města za poslední roky.

(tom)

Senioři nad 70 let budou v Pardubicích jezdit zdarma
Senioři budou jezdit bezplatně