Za osm měsíců projdou přestavbou zastávky u Univerzity Pardubice v obou směrech. Autobusy MHD budou v průběhu stavby zastavovat v jízdním pruhu, ostatní autobusy zastaví lidem blíže k centru.

„Výstavba zasáhne do organizace hromadné dopravy v těchto místech, konkrétně do dislokace autobusových zastávek. Linkové a dálkové autobusy nebudou po dobu výstavby stát u univerzity, ale v obou směrech v zastávkách MHD Stavařov, tedy o kousek blíže k centru Pardubic,“ popsal změny, které cestující od středy čekají, náměstek primátora Jan Nadrchal.

Město si od rekonstrukce slibuje také větší komfort pro cestující z nedalekého sídliště Polabiny.

Psali jsme již:

Stávající zastávky nebyly podle vedení města dostačující. „Také díky tomu, že obsluhují nejen univerzitu, ale i velkou část dvacetitisícového sídliště, jsou tyto zastávky hojně využívané. Dosavadní přístřešky nestačily ochraně všech cestujících před nepřízní počasí,“ doplnil Nadrchal.

Místo stávajícího autobusového nádraží chce majitel pozemku postavit obchodní centrum a nové byty. Může tak dojít k situaci, že současné nádraží ukončí provoz dříve, než stavbaři nový terminál postaví.

Dělníci tak nové zastávky zastřeší po celé délce autobusových zálivů. Prostor také vydláždí nové chodníky, na straně blíž k sídlišti navíc vznikne cyklostezka. Blízký podchod navíc získá osvětlení a celé prostranství doplní nové lavičky, stojany na kola a odpadkové koše.

Terminál Univerzita bude stát 26 milionů korun, sedmdesát procent nákladů však město získá z evrospké dotace. Nové zastávky chce město financovat stejně jako Terminál B, který se začíná stavět u nádraží, z více zdrojů.

„Zatímco terminál B řeší lepší propojení autobusové a vlakové dopravy a jejich napojení na městskou hromadnou dopravu, terminál Univerzita zabezpečí odpovídající infrastrukturu pro jeden z dopravních uzlů ve městě, kde dochází ke křížení regionální a městské hromadné dopravy,“ řekl primátor Pardubic Martin Charvát.

Terminál B

Nový terminál B pro regionální autobusovou dopravu bude stavět pražská společnost BAK a potrvá to rok, cena nového objektu u vlakového nádraží se vyšplhá na 129 milionů korun. Terminál B bude navazovat na současný terminál pro městskou hromadnou dopravu, který je před pardubickým hlavním vlakovým nádražím. Sloužit bude linkovým a dálkovým autobusům.

Místo stávajícího autobusového nádraží chce majitel pozemku postavit obchodní centrum a nové byty. Může tak dojít k situaci, že současné nádraží ukončí provoz dříve, než stavbaři nový terminál postaví.

close Po nedávném zahájení stavby terminálu B u nádraží začala také výstavba terminálu u Univerzity Pardubice info Zdroj: Deník/Nikola Remešová zoom_in Po nedávném zahájení stavby terminálu B u nádraží začala také výstavba terminálu u Univerzity Pardubice

„Město je s majitelem stávajícího autobusového nádraží domluvené, že nádraží bude funkční do konce letošního roku. Připravujeme se tak na variantu, že naši dopravci budou využívat náhradní nádraží v blízkosti UNI HOBBY a přilehlých komunikacích," informoval náměstek hejtmana Michal Kortyš.

Město původně chtělo jako součást terminálu B vybudovat i provozní budovu, v níž by mohl mít zázemí dopravní podnik nebo některé odbory magistrátu. Představitelé města ale schválili variantu bez provozní budovy, aby ušetřili kolem padesáti milionů korun.

„Vzhledem ke stavu ekonomiky a městského rozpočtu jsme se rozhodli přistoupit k úspornější variantě a z návrhu stavby vyjmout dostavbu administrativní budovy,“ podotkl Charvát.

V přízemí objektu se mělo nacházet i zázemí pro cestující.

„Rozhodli jsme se oslovit Správu železnic, zda by pro potřeby cestujících bylo možné využít stávající prostory západní části objektu hlavního nádraží. Zpětná vazba je taková, že se nám Správa při projektování rekonstrukce výpravní budovy pokusí maximálně vyhovět,“ uvedla pardubická zastupitelka Helena Dvořáčková.

Původní náklady na stavbu včetně nové budovy dosahovaly výše 175 milionů korun.